hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نجات در چند قدمی مرگ

نجات در چند قدمی مرگ

 چهار زائر اربعین قبل از رسیدن به مرز مهران گرفتار سیلاب شدند.

چهار زائر اربعین قبل از رسیدن به مرز مهران گرفتار سیلاب شدند. این چهار نفر در رودخانه خروشان «گاوی» فقط چند قدم با مرگ فاصله داشتند. این رودخانه که به‌دنبال بارندگی‌های اخیر بشدت پر آب شده بود، این زائران را همراه با خودرویشان چند صد متر به پایین‌دست برد. درحالی‌که آب تا سقف خودرو بالا آمده بود و هر لحظه امکان داشت آنها را با خود ببرد، نیروهای هلال‌احمر وارد عمل شدند و در عملیاتی سخت و نفسگیر موفق شدند جان آنها را نجات دهند. این حادثه جمعه‌شب در چند کیلومتری مرز مهران رخ داد. نجات‌یافتگان از سوی نیروهای امدادی به بیمارستان مهران منتقل شدند. حال عمومی همه آنها مساعد است.
چند دقیقه‌ای از ساعت ٩ شب گذشته بود که چهار زائر اربعین به شهر مهران  رسیدند. هنوز ١١ کیلومتر دیگر تا مرز مانده بود؛ ١١ کیلومتری که در این موقع از ‌سال حداقل چندساعتی مسافران را در جاده منتهی به مرز معطل می‌کند. تقریبا از نزدیکی‌های مهران خودروها مثل دانه‌های تسبیح به هم چسبیده‌اند. همین هم  باعث شده تا خیلی‌ها برای فرار از دست ترافیک سرسام‌آور با پای پیاده به طرف مرز حرکت کنند، اما رضا به مسافرانش که حالا دیگر همسفر شده بودند، پیشنهاد می‌دهد که از یک مسیر فرعی بروند. او چندبار از این مسیر رفته بود. مسیر خاکی پر دست‌اندازی که معمولا در روزهای منتهی به اربعین محل رفت‌وآمد مسافرانی است که بومی منطقه هستند. محمد، مهدی و اکبر هم پیشنهاد رضا را قبول کردند. آنها  از تهران حرکت کردند. مقصدشان مثل خیلی‌های دیگر در این روزها کربلا بود. وقتی به کرمانشاه رسیدند، با رضا آشنا شدند. اول قرار بود رضا آنها را تا مرز برساند و برگردد، اما بعد خود رضا هم که چند روز قبل ویزایش آماده شده بود، با آنها همسفر شد. تا مهران را راحت آمدند، اما ترافیک درست از همان‌جا شروع شد.
رضا مسیر را عوض کرد. چند صد متری از جاده اصلی دور شدند، دیگر از آن جاده شلوغ و پرترافیک فقط سوسوی چراغ‌ها دیده می‌شد. رضا گفت تا نیم ساعت دیگر به مرز می‌رسیم. اما تاریکی هوا و دست‌انداز‌های مسیر محمد و دوستانش را حسابی ترسانده بود. اکبر گفت شاید بهتر باشد برگردیم و چند ساعت ترافیک را تحمل کنیم، اما رضا دوباره با اطمینان گفت که چندبار از این مسیر به طرف مرز رفته است. او بلافاصله ادامه داد که تا چند دقیقه دیگر در پارکینگ مرز مهران هستند. باران شدید‌تر شد، ناگهان خودرو تکان شدیدی خورد، انگار که به جایی گیر کرده باشد، رضا پیاده شد، نگاهی انداخت و به سرعت سوار شد. چند بار گاز داد، اما فایده نداشت، با کلاچ بازی کرد اما پژو آنها فقط بیشتر فرو می‌رفت. در همین حال اکبر با صدای هراسان فریاد زد سیل، سیل، سیل.
آنها داخل خودرو گیر کرده بودند. آب حدود ٥٠٠ متر آنها را با خود برد. محمد بلافاصله با ١١٢ تماس گرفت و موقعیت‌شان را اعلام کرد. چند دقیقه بعد چراغ خودرو‌های هلال‌احمر از دور نمایان شد، اما فاصله آنها با نیروهای هلال زیاد بود. آب بالاتر آمده بود و هر چهار نفرشان مجبور شده بودند روی سقف خودرو بایستند. سرعت و شدت آب کار را مشکل کرده بود. درنهایت ٢ غواص به کمک آنها رفتند و با دو سیم ابتدا خودرو را ثابت و بعد هم یکی‌یکی آنها را به آن طرف رودخانه منتقل کردند. حسابی ترسیده بودند، با این‌حال هیچ‌کدام‌شان مشکل جدی نداشتند. نیروهای هلال‌احمر آنها را به بیمارستان منتقل کردند. به گفته مسئولان هلال‌احمر مستقر در منطقه مهران، ٦٣٦ نفر در قالب ٦ تیم در این عملیات حضور داشتند. عملیات از ساعت ١٠ شب آغاز شد و ٤ ساعت بعد یعنی ساعت ٢ بامداد به پایان رسید. رودخانه گاوی در حوالی مهران یکی از رودخانه‌های فصلی است که با آغاز بارندگی‌ها جان می‌گیرد، اما به گفته نیروهای هلال‌احمر، بارندگی چند روز گذشته همه رودخانه‌های فصلی این منطقه را خروشان و پرآب کرده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد