hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نوسان نرخ شیر در بروجرد؛ مراکز تعطیل جمع‌آوری شیر فعال شوند

نوسان نرخ شیر در بروجرد؛ مراکز تعطیل جمع‌آوری شیر فعال شوند

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به نوسان نرخ شیر در بروجرد گفت: بروجرد دارای ۶ مرکز جمع‌آوری شیر به ظرفیت کلی ۴۱ تن است که ۲ واحد آن به ظرفیت ۶ تن غیر فعال است.
جواد گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  بروجرد در رابطه میزان تولید شیر در شهرستان بروجرد اظهارداشت: سالانه حدود 4800 تن شیر از 32 واحد گاوداری با حدود 2000 راس گاو در این شهرستان تولید می‌شود.
وی افزود: یکی از مایحتاج ضروری مردم مصرف شیر محلی است و این نیاز از گاوداری‌های محلی و بومی شهرستان تامین می‌شود ولی متاسفانه با وجود تعداد گاوداری‌های موجود نرخ شیر نوسانات زیادی دارد.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد عنوان کرد: با وجود اینکه میزان تولید سالیانه شیر از 2000 گاوداری در سطح شهرستان، رقم قابل قبولی است اما نوسان نرخ شیر به طور مستقیم بر مصرف سرانه خانوارها اثر سو دارد.
وی بیان کرد: از آنجا که قیمت و کیفیت این محصول دارای اهمیت زیادی در سلامت مردم است در جلسه‌ای که در این مدیریت تشکیل، مقرر شد عوامل جمع‌آوری شیر که با تانکرهای غیر بهداشتی مبادرت به جمع‌آوری می‌کنند توسط کارخانجات مربوطه به شبکه دامپزشکی معرفی، تا در مورد رفع موانع بهداشتی و گرفتن گواهینامه‌های لازم اقدام شود.
گودرزی در رابطه با قیمت شیر مصوب در شهرستان بروجرد خاطر نشان کرد: قیمت شیر خام در ستاد تنظیم بازار به ازای هر کیلو تعیین شده  است و  تمام کارخانجات و مراکز جمع‌آوری شیر باید نسبت به رعایت نرخ مصوب اقدام کنند در غیر اینصورت برابر مقررات با این مراکز برخورد می‌شود.
وی تاکید کرد: بروجرد دارای 6 مرکز جمع‌آوری شیر به ظرفیت کلی 41 تن است که دو‌ واحد آن به ظرفیت 6 تن غیر فعال است. اگر این واحدها فعال می‌شد تا حدودی از مشکلات تهیه و توزیع شیر در سطح شهرستان کاسته می‌شد بنابراین در این رابطه نیاز است که مسئولان استانی برای رفع این مشکل با این اداره همکاری داشته باشند.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد تصریح کرد: از میان 4 واحد کارخانجات فراورده‌های لبنی نیز سه واحد فعال است و در صورت شروع به کار دوباره واحدهای غیر فعال مذکور کمک بزرگی به سامان دهی هر چه بیشتر شیر در شهرستان می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد