hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > البرز| محور کرج – چالوس چشم‌انتظار توسعه

البرز| محور کرج – چالوس چشم‌انتظار توسعه

محور کرج – چالوس جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد از پیست بین‌المللی دیزین و سد کرج گرفته تا جاده توریستی چالوس که سالانه گردشگران فراوانی را به‌سوی خود می‌کشاند اما به اعتقاد کارشناسان امکانات این جاده هنوز در حد مطلوب نیست و احداث مراکز تفریحی - اقامتی می‌تواند توسعه گردشگری این بخش را به دنبال داشته باشد.


محور کرج - چالوس یکی از مهم‌ترین محورهای گردشگری کشور است

تعریف طرح‌های مختلف و انجام سرمایه‌گذاری برای احداث مراکز تفریحی - اقامتی می‌تواند توسعه گردشگری این بخش را به دنبال داشته باشد، یکی از نقاط مستعد برای ایجاد تفرجگاه منطقه «ری زمین» در یک کیلومتری روستای پل خواب است. چند سالی می‌شود که انجام مطالعات در خصوص احداث چند مرکز تفریحی - اقامتی جامع و مجهز در این منطقه آغازشده، احمد ترکاشوند معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان البرز بابیان اینکه محور کرج - چالوس یکی از مهم‌ترین محورهای گردشگری کشور است گفت: این محور به دلیل حجم تردد بالا، وجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و بهره‌مندی از روستاهای زیبا پای گردشگران زیادی را می‌تواند به اینجا بکشاند.

او توسعه گردشگری محور کرج - چالوس را منوط به توسعه زیرساخت‌های مرتبط و مناسب دانست و گفت: زمینه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این محور به‌واسطه وجود زمین فراهم است باید برای ایجاد یک مرکز گردشگری کامل و جامع تلاش کنیم. معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان البرز با تأکید بر اینکه تأسیسات گردشگری در این محور وجود دارد، گفت: این مراکز که مشتمل بر چند هتل و مراکز گردشگری بین‌راهی است به مباحث پذیرایی و اقامت از مسافران می‌پردازند اما این تعداد کافی نیست، باید به توسعه این مراکز بر مبنای علم روز پیش برویم.

او بابیان اینکه باید به‌طور نسبی در هر ۲۰ کیلومتر از جاده چالوس یک مرکز اقامتی مناسب پذیرایی و اقامت مسافران وجود داشته باشد، گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان البرز از هرگونه سرمایه‌گذاری قانونی در چارچوب موازین مربوطه استقبال و حمایت می‌کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان البرز توضیح داد: به دنبال تکمیل طرح جامع گردشگری استان البرز که مطالعات اولیه آن انجام‌شده است بسیاری از مشکلات قانونی برای احداث مجتمع‌ها و مراکز جدید تفریحی- پذیرایی و اقامتی در بستر و حریم رودخانه حل می‌شود.

ترکاشوند تأکید کرد: طبیعی است که نهادهایی همچون شرکت آب منطقه‌ای، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان البرز نگرانی‌هایی از این بابت داشته باشند اما وقتی احداث مجتمع‌های جدید پذیرایی و اقامتی در محور کرج - چالوس بر مبنای طرح جامع گردشگری باشد به تمام این نکات هم توجه می‌شود.

انتخاب سرمایه‌گذار به نتیجه نرسیده است

اما شهردار بخش آسارا معتقد است از چهار سال گذشته که اقدامات مرتبط با توسعه گردشگری این بخش آغازشده برای انتخاب سرمایه‌گذار نیز مذاکراتی شده است ولی هنوز به نتیجه نرسیده است. محمدباقر آسرایی احداث مرکز تفریحی در منطقه ری زمین را ضروری دانست و گفت: با تحقق این مهم دیگر شاهد برپایی چادرهای مسافرتی در این منطقه نخواهیم بود زیرا محیط‌زیست منطقه نیز تحت تأثیر قرارگرفته است. شهردار آسارا تأکید کرد: ازآنجایی‌که این طرح قرار است در حاشیه رودخانه کرج اجرا شود باید مجوزهای لازم از شرکت آب منطقه‌ای استان دریافت شود. آسرایی اضافه کرد: این مهم توسط پیگیری‌های شهرداری انجام‌شده و اقدامات مرتبط با صدور مجوز برای ساخت این مرکز تفریحی – اقامتی نیز در حال انجام است. او همچنین ضمن ابراز خشنودی از انجام مراحل صدور مجوز احداث این مرکز تفریحی – اقامتی، گفت: سال‌هاست که منتظر اجراشدن این طرح گردشگری بوده‌ایم زیرا معتقدیم اجرای چنین پروژه‌ای به ایجاد اشتغال در این بخش کمک می‌کند و گردشگری منطقه را متحول می‌کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد