hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خراسان شمالی| 60 درصد جمعیت استان از خدمات بیمه سلامت برخوردار هستند

خراسان شمالی| 60 درصد جمعیت استان از خدمات بیمه سلامت برخوردار هستند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: 300 هزار نفر از شهروندان استان دارای دو یا سه دفترچه بیمه درمان هستند که هم‌اکنون 631 هزار نفر از جمعیت این دیار زیرپوشش بیمه سلامت هستند.


 محسن رعنایی اظهار داشت: خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد اما هم‌اکنون یک‌میلیون و 200 هزار نفر در این استان بیمه هستند.

او گفت: 500 هزار نفر از جمعیت استان زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی و 65 هزار نفر هم بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) و نیروهای مسلح هستند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی بابیان اینکه افزون بر 60 درصد جمعیت استان از خدمات بیمه سلامت برخوردار هستند اظهار داشت: از مجموع بیمه‌شده‌های زیرپوشش بیمه سلامت 57 هزار و 90 نفر کارکنان دولت، 420 هزار و 70 نفر روستایی، یک هزار و 696 نفر ایرانیان، 20 هزار و 768 نفر سایر اقشار و 131 هزار و 579 نفر بیمه همگانی هستند.

رعنایی بر رفع همپوشانی بیمه‌ای و حذف چند دفترچه‌ای نیز تأکید کرد و افزود: چند دفترچه‌ای بودن موجب افزایش هزینه‌ها و ازجمله بروز تخلفات می‌شود.

او اظهار داشت: این امر در بیماران خاص و افرادی که دارای بیماری‌های سخت علاج هستند بیشتر نمود پیدا می‌کند.

این مسئول خراسان شمالی افزود: همچنین بانک اطلاعاتی بیماران خاص استان را نیز همسان کردیم تا مقداری از همپوشانی‌ها کاهش یابد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: به علت نبود ارتباط کامل سیستم‌های نرم‌افزاری سازمان‌های بیمه‌گر برخی از شهروندان چند دفترچه درمانی دارند که این دفترچه‌ها باید در فرایندی به یک دفترچه برای هر فرد کاهش یابد.

رعنایی بابیان اینکه هر بیمه‌شده باید تنها یک دفترچه بیمه درمان داشته باشد افزود: بعضا برخی از افراد از چند دفترچه بودن سوءاستفاده می‌کنند.

او از دستگاه‌ها، نهادها و ارگان‌های حمایتی خواست تا برای همپوشانی تلاش کنند و گفت: چند دفترچه‌ای بودن هزینه‌های زیادی برای دولت در بردارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد