hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مواظب موج چهارم کرونا باشیم؛ خروج ۳ شهرستان استان اصفهان از آبی به زرد

مواظب موج چهارم کرونا باشیم؛ خروج ۳ شهرستان استان اصفهان از آبی به زرد

این روزها خیز زیر پوستی تعداد مراجعان سرپایی در بعضی نقاط نسبت به آغاز موج چهارم کرونا هشدار می‌دهد چه بسا شکننده بودن شرایط کرونا می‌تواند یک باره به جای سیر نزولی وضعیت را به سیر صعودی برساند.

 این روزها بیشتر شاهد سهل‌انگاری‌ها و رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه هستیم و این به معنی باز کردن فضا برای موج بعدی شیوع کرونا است. تعداد زیادی از شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند ولی هستند تعدادی که برای یک لحظه هم که شده کرونا را فراموش می‌کنند و ماسک نمی‌زنند. در این ایام مسافرانی هم دیده می‌شود که اصفهان را مقصد گردشگری خود قرار دادند. متاسفانه قصد ویروسی که به کمین نشسته در ابتلا هم کم نمی‌گذارد باز و بازتر شده پس مراقب باشیم زرد و نارنجی شدن شهرها ما را فریب ندهد چرا که این ویروس منحوس همچنان پا به پای ما پیش می‌رود.

خیز زیرپوستی تعداد مراجعان سرپایی در بعضی نقاط نسبت به آغاز موج چهارم کرونا هشدار می‌دهد. شکننده بودن شرایط کرونا می‌تواند یک باره به جای سیر نزولی وضعیت را به سیر صعودی برساند. اگر چه در چند وقت اخیر شاخص موارد کرونا با موج بلندی تغییر نکرده اما تغییر این آمارها می‌تواند یک شیوع جدید را در پیش داشته باشد.

3 شهرستان استان اصفهان از وضعیت کم خطر به وضعیت خطر متوسط تبدیل شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به تغییر آمار میزان دستورالعمل‌ها در اصفهان اظهار داشت: اوایل دی‌ماه در رعایت پروتکل‌ها به 90 درصد رسیده بودیم و شیب کاهشی بسیار خوبی از بیماری را شاهد بودیم.

آرش نجیمی افزود: متاسفانه دو هفته‌ اخیر با یک روند ثابتی مواجه بودیم که در روزهای گذشته این روند ثابت مجدد با افزایش مراجعات به کلینیک‌ها، مطب‌ها و مراکز اورژانس همراه بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان این که افزایش مراجعات ناشی از کاهش رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی و عدم استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی است گفت: افزایش مراجعات زنگ خطری برای استان اصفهان محسوب می‌شود که در رنگ‌بندی اعلام شده باوجود بهبود بعضی از شهرستان‌ها، 3 شهرستان از وضعیت کم خطر به وضعیت خطر متوسط تبدیل شدند.

وی ادامه داد: استان اصفهان به سمت عادی انگاری غیرمنطقی پیش می‌رود که هشدار جدی برای همه است اگر به همین نحو پیش برود ممکن است روزها و ماه‌های آینده با یک شیب بسیار صعودی از روند کرونا روبه‌رو شویم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد