hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش ترددها در محورها و بزرگراه‌های قم/ بیشترین سهم ماندگاری وسایل نقلیه استان کم‌تر از ۶ ساعت است

افزایش ترددها در محورها و بزرگراه‌های قم/ بیشترین سهم ماندگاری وسایل نقلیه استان کم‌تر از ۶ ساعت است

طبق آمارهای اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان؛ در ۱۰ ماهه سال ۹۹ محورهای آزادراه قم؛ تهران و تهران به قم پرترددترین محورهای مواصلاتی استان بودند.

استان قم به لحاظ موقعیت جغرافیایی خود در میان 17 محور مواصلاتی مهم و استراتژیکی کشور یا به عبارتی شاهراه مهم مواصلاتی کشور قرارگرفته است  هم‌چنین نزدیکی به پایتخت و آزادراه‌های مهم باعث شده است تا حجم ترددها به این استان و محورهای مواصلاتی آن افزایش یابد .

وجود بارگاه حضرت معصومه (س) و هم‌چنین مسجد مقدس جمکران وجود حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی و این‌که قم از شهرهای مذهبی و گردشگر پذیر کشور است را نباید فراموش کرد چراکه این امر باعث می‌شود روزانه میلیون‌ها تردد در محورهای مواصلاتی در استان قم شکل گیرد.

بحران کرونا که از اسفندماه سال گذشته در کشور شکل گرفت و این‌که به دنبال آن قم جزو استان‌هایی است بود که برای نخستین بار این ویروس مهلک را تجربه کرد در موج نخست این بیماری ستاد ملی کرونا برای حفظ سلامت و جان مردم و کاهش زنجیره بیماری بر ترددهای بین استانی محدودیت‌هایی را اعمال کرد و تا حدودی میزان ترددها در این محورها کاهش یافت اما با بهبود وضعیت دوباره ترددها افزایش و میزان مسافرت‌ها به‌ویژه در محورهای استان افزایش یافت تا جایی که در اوایل آذرماه دوباره محدودیت ترددها اعمال گردید.

 افزایش ترددها در محورها و بزرگراه‌های استان قم

رئیس مرکز مدیریت راه‌ها اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: در 10 ماه سال 99 محورهای مواصلاتی استان قم جزو پرتردد محورهای مواصلاتی بودند در این 10 ماهه به ترتیب آزادراه قم؛تهران و آزادراه تهران به قم و هم‌چنین بزرگراه سلفچگان ‌به قم و بزرگراه قم به سلفچگان و بزرگراه راهبرد به سلفچگان از محورهای پرتردد استان به شمار می‌روند.

جواد شاکری بیان کرد: تردد در آذرماه 70 درصد کاهش یافت اما با کاهش این محدودیت‌ها با توجه به وضعیت آبی شدن شرایط استان قم، ترددها در محورهای مواصلاتی استان نه‌تنها افزایش بلکه مشابه ترددهای سال قبل بازگشته است.

وی افزود: در این 10 ماهه تعداد 854 میلیون و 391 هزار و 53 وسیله نقلیه عبوری از محورهای مواصلاتی قم عبور کرده که این تعداد در مقایسه به مدت مشابه در سال گذشته 16 درصد کاهش‌یافته است علاوه بر آن تعداد سنگین هم 20 میلیون و 698 هزار و 637 وسایل نقلیه تردد داشتند که معادل 24 درصد از کل ترددهای عبوری است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌ها اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ترددهای روزانه وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی قم عنوان کرد: متوسط سرعت وسایل نقلیه 82 کیلومتر در ساعت برآورد شده و هم‌چنین میانگین تعداد وسایل نقلیه عبوری در 10 ماهه سال جاری  279 هزار و 540 وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان تردد داشته‌اند.

شاکری اظهار داشت: میانگین تعداد وسایل نقلیه عبوری در ساعت هم را می‌توان به 11 هزار و 647 وسیله نقلیه عنوان کرد اما بیشترین سهم ماندگاری وسایل نقلیه در استان کم‌تر از 6 ساعت با 33/53 درصد در ده‌ماهه سال جاری برآورد گردیده است.

به گفته وی؛ ترددهای ورودی به استان و شهر قم در مقایسه با مدت مشابه در سال 98 به ترتیب 20 و 18 درصد کاهش و ترددهای خروجی از استان و شهر قم هم در مقایسه با سال 98 به ترتیب 20 و17 درصد کاهش‌یافته است.

گزارش تحلیلی تردد تجمعی 9 ماهه سال 99

رئیس مرکز مدیریت راه‌ها اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگار تسنیم ضمن ارائه گزارش تحلیلی در 9 ماهه سال 99 گفت: در 9 ماهه نخست سال 99 تعداد 78 میلیون و 142 هزار و 441 وسیله نقلیه عبوری ثبت‌شده است که در مقایسه با سال گذشته 16 درصد کاهش داشته است در همین مدت نیز تعداد 18 میلیون و 988 هزار و 298 وسیله نقلیه سنگین عبوری از محورهای مواصلاتی قم گزارش عبور کردند که معادل 24 درصد از کل ترددهای عبوری استان را تشکیل داده است.

شاکری افزود: متوسط سرعت وسایل نقلیه در 9 ماهه سال جاری 82 کیلومتر در ساعت بوده و میانگین تعداد وسایل نقلیه عبوری در روز 283 هزار و 125 و میانگین تعداد وسایل نقلیه در ساعت 11 هزار و 797 وسیله نقلیه گزارش‌شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد