hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ماجرای تخریب پارک و جمع‌آوری تجهیزات آن در منطقه فرهنگ‌شهر گرگان چه بود؟+تصاویر

ماجرای تخریب پارک و جمع‌آوری تجهیزات آن در منطقه فرهنگ‌شهر گرگان چه بود؟+تصاویر

گودبرداری غیراصولی در پروژه‌ای که در صیاد ۱۵ ( فرهنگ شهر) در حال ساخت است سبب تخریب بخشی از پارک مجاور شده و شهرداری منطقه یک گرگان هم از پیگیری حقوقی این ماجرا خبر داده است.

ساخت و ساز در انتهای صیاد 15 و گودبرداری غیراصولی آن، حرف و حدیث‌های زیادی به همراه داشته است. ساخت و سازی که سبب تخریب بخشی از پارک مجاور شده و شهرداری هم برای جلوگیری از تخریب بیشتر، وسایل و تجهیزات را جمع‌آوری کرده است.

طبق اعلام منابع طبیعی استان گلستان عرصه‌ای که ساخت و ساز در آن در حال انجام است، سال 91 و در راستای ماده 10 قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن به اداره کل مسکن و شهرسازی واگذار شده بود.

شهرداری گرگان هم گفته این ملک در قالب قراردادی به شرکت تعاونی فجر گلستان واگذار شده و با درخواست رسمی این شرکت، این شهرداری نسبت به صدور پروانه ساخت اقدام کرده است. شهرداری گرگان تأکید کرده که این ساخت و سازها مراحل قانونی را طی کرده است.

 اما گودبرداری غیراصولی در این پروژه سبب تخریب بخشی از پارک مجاور شده و شهرداری هم از پیگیری‌های قضایی و برخورد با مجری و ناظر پروژه خبر داده است.

محسن کریمی، شهردار منطقه یک گرگان درباره مسائلی که پیرامون ساخت و ساز در انتهای صیاد 15 مطرح شده است، اظهار داشت: ملک مورد نظر در انتهای صیاد 15 قرار داشت و دارای سند رسمی به نام دولت جمهوری اسلامی و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن است.


به گفته وی این ملک دارای قرارداد واگذاری زمین به شرکت تعاونی فجر گلستان بوده و پس از درخواست رسمی این شرکت، شهرداری گرگان با رعایت تمامی موارد قانونی نسبت به صدور پروانه اقدام کرده است.

شهردار منطقه یک گرگان با بیان اینکه در زمان عملیات ساخت سازه نگهبان توسط پیمانکار پروژه، قسمتی از ترانشه ضلع جنوبی تخریب شده است، گفت: با رانشی که اتفاق افتاد، سازه نگهبان و بخشی از پارک تخریب شد.

کریمی درباره جمع‌آوری وسایل و تجهیزات مستقر در این پارک هم گفت: باتوجه به شرایط بسیار خطرناک و ناپایدار سازه نگهبان برای محوطه اطراف، با هماهنگی به عمل آمده سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری تمامی تجهیزات و وسایل پارکی از محوطه تخلیه شده و  پیمانکار اجازه داده شد برای کاهش سربار ترانشه پشت دیوار نسبت به خاکبرداری اقدام کند که هم اکنون در حال انجام است.

وی با اشاره به پیگیری‌های حقوقی لازم در این باره بیان داشت: بخش حقوقی شهرداری در حال پیگیری این موضوع بوده و اخطارهای قانونی نیز داده شده است و به زودی برای جبران خسارت از پیمانکار مربوطه اقدام خواهیم کرد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد