hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > جزئیات خودکشی دو خواهر جوان در دزفول

جزئیات خودکشی دو خواهر جوان در دزفول

رکنا: یک دختر ۱۸ ساله دزفولی با پرتاب خود از روی پل جدید شهر خودکشی کرد. خواهر ۲۰ ساله وی نتوانست خودکشی خود را عملی کند.
احمد شجاعی ریس سازمان پزشکی قانونی می گوید:" درسال گذشته 4055 نفر در اثر خودکشی در کشور فوت کرده‌اند. آقای شجاعی اضافه می کند این آمار در استان‌های غربی بیشتر و رو به افزایش است."
با توجه به اینکه در مدت اخیر خبرهای متعددی درباره خودکشی در استان منتشر شده تا جایی که تسلسل این خودکشی‌ها باعث شده شهروندان نسبت به شنیدن چنین اخباری تقریبا بی‌تفاوت شده‌اند که این امر بیانگر عمق فاجعه است."
بنا به این گزارش "خبرهای خودکشی که به لطف رسانه‌ها انعکاس می‌یابد از خودسوزی جوانی که دکه او توسط شهرداری جمع‌آوری شده یا مردی که به دلیل فقر و بدبختی در ملاشیه اهواز دختر و پسر دلبند خود را در ملاء عام می‌کُشد، سپس به زندگی خود پایان می‌دهد یا جوانی که به دلیل بیکاری خود را جلوی قطار می‌اندازد و به طرز فجیعی به استقبال مرگ می‌رود. یا همین چند روز گذشته زنی که به خاطر بیکاری همسرش او را به ضرب گلوله می‌کشد و بعد از آن به زندگی خود پایان می‌دهد."
این گزارش از خودسوزی جوانی در منطقه دارخوین که از محل کار خود اخراج شده بود و ده‌ها مثال دیگر بیانگر رشد این پدیده خطرناک در این استان می‌باشد، خبر داده است.
مهمترین عوامل این پدیده در استان ناهنجاری ناشى از اثرات باقی مانده از جنگ، سوء مدیریت، سطح بالای بی‌سوادی و مسائلی دیگر عنوان شده است.
از عوامل دیگر، از فقر و بیکاری در ثروتمندترین استان کشور و دادن نسبت مهمی از اشغال در دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی به نیروی کار غیر بومی ذکر شده است.
بنا به این گزارش، دریافت حقوق‌های بسیار بالا از سوی بخشی از شاغلان در برخی شرکت‌ها از جمله شرکت‌های نفتی در کنار سطح گسترده‌ای از افرادی که با درآمدهای بسیار بسیار پایین یا ناچیز باعث شده شکاف اجتماعی نسبتا محسوسی بین افراد جامعه ظاهر شده و در نتیجه احساس محرومیت نسبی در بین افراد بیکار مضاعف و تشدید شده است. این احساس محرومیت در افزایش آمار خودکشی بسیار تاثیر گذار می باشد".
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد