hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تشکل‌های ایثارگری، ظرفیتی برای جامعه ایثارگری خراسان رضوی است

تشکل‌های ایثارگری، ظرفیتی برای جامعه ایثارگری خراسان رضوی است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: ۲۸ تشکل ایثارگری ظرفیتی برای رفع مشکلات و توانمند سازی جامعه ایثارگری در استان خراسان رضوی است.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-به گزارش ایثار واحد خراسان رضوی، حجت الاسلام حسین معصومی در نخستین جلسه تشکل های ایثارگرآن مشهد مقدس که در مصلی شهید حاج سید اصغر نظامی مشهد برگزار شد،  گفت: طی سه دوره سفر به تمامی شهرستانهای خراسان رضوی با مسئولان و جامعه ایثارگری دیدار و مشکلات آنان را از نزدیک شناسایی کردیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی مهمترین مشکلات خانواده‌های شهدا، جانبازان وآزادگان را اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر و مسکن ایثارگران عنوان کرد. 
وی ادامه داد: در موضوع اشتغال دو رویکرد دارد، فرزندان شهدا و جانبازان یا باید در آزمون استخدامی شرکت کنند و یا از تسهیلات ویژه کارآفرینی بهره‌مند شوند.
این مقام مسئول به موضوع مسکن ایثارگران اشاره کرد و گفت: در مجموع برای ساخت پنج هزار واحد مسکونی در شهرستان‌های خراسان رضوی به جز مشهد با اداره کل راه و شهرسازی و دیگر نهادهای متولی استان هماهنگی شده است.
وی ادامه داد: ایثارگرانی که تاکنون از دولت زمین و مسکن دریافت نکرده‌اند مشمول این طرح شده و با تامین زمین و تسهیلات بانکی، صاحب مسکن خواهند شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: علاوه بر آن در مشهد نیز ۴۴ هزار مترمربع زمین برای ساخت هزار واحد مسکونی تامین شده و در آینده نزدیک ساخت این واحدها آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: ۳۰ هزار نفر از ایثارگران ساکن این استان تقاضای خود را برای تامین مسکن ارائه کرده‌اند که بیشتر آنان واجد شرایط هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی در پایان خاطر نشان کرد: ۲۸ تشکل ایثارگری ظرفیتی برای رفع مشکلات و توانمند سازی جامعه ایثارگری در استان خراسان رضوی است.
در این مجمع که با حضور 28 تشکل ایثارگری و عادل مهری ورنیاب مدیرکل تشکل های شاهد و ایثارگر کشور برگزار شد، 13 نماینده تشکلهای ایثارگری خراسان رضوی طرح های خود را ارائه کردند.
گفتنی است؛ سند هویت انقلابی مردم خراسان رضوی، پرونده 17 هزار و  293 شهید، 49 هزار و 813 جانباز و سه هزار و 396 آزاده است که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزت بخشیدند.
 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد