hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ماجرای تجمع بازنشستگان در مقابل استانداری مرکزی چه بود؟

ماجرای تجمع بازنشستگان در مقابل استانداری مرکزی چه بود؟

بیش از ۳۰۰ نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل استانداری مرکزی تجمع کردند و خواستار رسیدگی به وضعیت مالی و معیشتی شان شدند.
یکی از بازنشستگان با اشاره به اینکه بهمراه مادر و همسر خود در این تجمع شرکت کرده است، به ایسنا گفت: با چنین حقوق هایی نمی توان زندگی کرد. با این تورم حقوق دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی به چه دردی می خورد، با این حقوق چگونه باید اجاره خانه، هزینه بیماری، خوراک و آب و برق و گاز را پرداخت کرد؟
وی که همسرش بازنشسته شرکت پتروشیمی شازند است، با تاکید بر اینکه مادر من در سن بالا با این حقوق نمی تواند هزینه زندگی اش را تامین کند، گفت: باید متناسب با تورم حقوق افزایش پیدا کند، اگر نمی توانند حقوق را افزایش دهند باید تورم را کاهش دهند تا حداقل بتوان یک زندگی معمولی داشت.
به گزارش ایسنا، یکی دیگر از شرکت کنندگان در این تجمع که روز گذشته برگزار شد، بیان کرد: مشکلات بسیار زیاد است، اما مطالبه اصلی ما افزایش حقوق بازنشستگی است، امروز با حقوق دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان که یک سوم آن به من و دو سوم به مادرم می رسد، چه کسی می تواند زندگی کند؟ این گرانی ها اجازه نمی دهد که این حقوق ها به جایی برسد.
یکی از بازنشستگان کشت و صنعت که به همراه همسر خود در این تجمع شرکت کرده بود، نیز اظهار کرد: این حقوق کفاف زندگی را نمی دهد و در واقع خرج یک هفته می شود، همه ما بچه دار، دارای عروس و داماد و نوه هستیم و باید هر روز شرمندگی آنها را بکشیم.
یکی از بازنشستگان شرکت ماشین سازی اراک نیز گفت: خواسته ما همسان سازی است که برای ما انجام نشده و در واقع بین بازنشستگان تبعیض قائل شده اند، حتی عیدی و پاداش را کارگری عنوان می کنند، اما کارمندی پرداخت می کنند.
یکی از بازنشستگان شرکت آلومینیوم سازی با بیان اینکه کارشناسی برق دارم، اما با سه فرزند تحصیل کرده بیکار ماهی سه میلیون تومان حقوق دریافت می کنم، گفت: وعده مسئولان هیچ کدام عملیاتی نشده است، وقت کشی می کنند که به پایان سال برسیم و قطعا مشخص نیست برای سال آینده چه تصمیمی خواهند گرفت.
یکی دیگر از بازنشستگان شرکت آلومینیوم اراک نیز بیان کرد: یکی از نمایندگان اراک در مجلس، در دوره قبلی نمایندگی خود در مجلس دهم با حضور در یکی از مساجد اراک سخنرانی کرد. آنجا اعلام کردم برای رضای خدا قدمی برای بازنشستگان بردارید و گفت که حرکت هایی انجام شده است، امروز نه تنها کاری نشده است بلکه همان حرکت ها هم به ضرر ما بازنشستگان شده است.

وی اظهار کرد: این رسم مسلمانی نیست، مسئولان باید در آخرت جوابگوی این مردمی که با این شرایط ماهی دو سه میلیون تومان حقوق دریافت می کنند باشند، ما چه گناهی کرده ایم ۳۰ سال برای این کشور زحمت کشیدم در آتش دیگ های آلومینیوم سوختم و امروز فلج شده ام چرا به فکر ما نیستند مگر بازنشستگان متعلق به این آب و خاک نیستند؟
این بازنشسته افزود: همسان سازی باعث بدبختی بازنشسته ها شده است، ای کاش که این کار را انجام نمی دادند.
یکی از بازنشسته های شرکت هپکو نیز با اشاره به اینکه امسال بار پنجم است که اعتراض خودرا نسبت به وضعیت حقوق بازنشستگان اعلام می کنیم، اما تاکنون هیچ ترتیب اثری داده نشده است، گفت: همسان سازی برای نیروهای مسلح به خوبی انجام شده است که کار خوبی است، اما لازم است برای دیگر بازنشسته ها نیز اعمال شود.
وی گفت: عیدی ما بازنشستگان چرا باید یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان باشد، از ابتدای سال تاکنون قیمت اجناس ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش یافته است، امسال شب یلدا حتی نتوانستیم آجیل بخریم آنوقت می گویند تغذیه خوب داشته باشید تا بیمار نشوید با این قیمت ها که نمی توان تغذیه درست داشت.
استاندار مرکزی در واکنش به تجمع بازنشستگان در مقابل استانداری مرکزی به ایسنا، گفت: به طور کلی این اعتراضات و تجمعات در مورد افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، به استان ارتباطی ندارد.
وی تصریح کرد: این موضوع بحثی بین سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان تامین اجتماعی و مجلس است که امیدواریم، بودجه لازم در این راستا را مجلس برای سال آتی مصوب کند و مشکل بازنشستگان حل شود.
به گزارش ایسنا، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی هفتم بهمن ماه درخصوص آخرین تحولات درباره همسان‌سازی بازنشستگان تامین اجتماعی، گفته بود: در حال رایزنی برای تامین منابع افزایش مجدد حقوق بازنشستگان هستیم.
وی افزود: در همین رابطه نامه ای برای رئیس جمهور محترم نوشتم و ایشان همان روز دستور مساعد صادر کردند. از طریق رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه نیز پیگیر این موضوع هستیم.
سالاری با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان مطالبه درست و به حقی است که از ۱۲ سال پیش وجود دارد، اظهار کرد: در لایحه بودجه سهم سازمان تامین اجتماعی برای متناسب سازی  حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان تعیین شده است.
وی گفت: برای افزایش مناسب و موثرتر حقوق بازنشستگان، پرداخت ۹۲ هزار میلیارد تومان به این سازمان در سال آینده مورد نیاز است که امیدواریم تصویب و پرداخت شود سازمان تامین اجتماعی از این طریق می تواند خواسته و مطالبه بازنشستگان را محقق کند.
به گزارش ایسنا، تجمع بازنشستگان در مقابل استانداری مرکزی در ساعت ۱۲.۳۰ خاتمه یافت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد