hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > آخرین همکاری های روحانی با ترامپ

آخرین همکاری های روحانی با ترامپ

همین ابتدای کار خدمت مخاطبین عزیز عرض کنم مطلب یک تحلیل ساده در قالب طنز است. و شوخی هایی که می شود نتیجه شوخ طبعی مسئولین است ماهم به عنوان یک قمی سعی کردیم جواب شوخی را با شوخی بدهیم باشد که خدا یار و یاورمان باشد.


شوخی اول مسئولین، "قم منشا کرونا"

کمی که به عقب برمی گردیم در زمان شروع شیوع ویروس کرونا دوستان دولتی زحمت کشیدن در یک فرار رو به جلو قم را منشا کرونا اعلام کردند. میخواهیم راه های رسیدن کرونا به قم را پبدا کنیم.

اولین راه ورود مسافران خارجی ناقل کرونا به قم، مسیر هوایی است. در سیستم حمل و نقل تنها و بلندترین مسیر هوایی که قم تجربه کرده مونوریل قم با ارتفاع نهایتا 22 متر از زمین است که آن هم شاید باورتان نشود قطار مونوریل به پل گیر کرد، رد نشد و حتی مسافر داخلی هم نداشت چه برسد به مسافر خارجی.

دومین راه ورود مسافران از مسیرهای آبی هست که الحق والانصاف بسیار طولانی تر از مسیر هوایی قم هست تنها مشکلی که برای ترانسفر مسافران داریم عمق کم رودخانه قمرود است، البته ناگفته نماند قمرود مسافران بیشتری نسبت به مونوریل داشته و در زمان سیل تعدادی از همشهریان را با ماشین و پیاده جابجا کرده است.

سومین راه ورود مسافران هم مسیر خشکی هست که در این صورت حتما مسافران عزیز از استان های دیگر وارد قم شده اند. از طرفی مطمئنا مسافران بصورت پک شده و استریل برای ما ارسال نشده اند و اگر ناقل بودند در مسیر انتقال داده بودند و شروع از قم نبوده است.

شوخی دوم" قمی ها ماسک نمی زنند و نمازجمعه بدون رعایت پروتکل ها انجام شده است"

هردم از این باغ بری می رسد، درود بر این نظر و تحلیل آقای رئیسی که انصافا منطبق بر سمت ایشان یعنی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بودن هست. با توجه به اینکه اساتید میگویند از آقا در خبر استفاده نشود و ساختار خبری رعایت شود، رئیسی جان درسته که سخنگویید ولی سخن زمانی گوییده می شود که یک منطق، دلیل و تفکری پشتش باشد.

 اولا اگر به آمارها نگاهی بیندازید میبینید که قم در بین استان های درگیر بیشتر در حالت سفید یا آبی شما ساخته بوده که نشون میده در زمان اقامه فریضه نماز جمعه وضعیت قم سفید بوده ولی بنا به هر دلیلی رنگ آبی ایجاد شد تا سفید اعلام نشود.

دوما چطور است که همه مسئولین قم قائل به نظم و رعایت پروتکل ها در نماز جمعه هستند ولی شما تایید نمی فرمایید. نکته جالب اینجاست که اکثر متخصصان تاثیر ماسک را خیلی در پیشگیری و عدم انتشار ویروس موثر نمیبینند. گواه این حرف هم این است که استان هایی مثل تهران مازندران و ... که به قول شما اکثریت از ماسک استفاده می کنند و پروتکل ها را رعایت می کنند بسیار بیشتر از قم درگیر این بیماری منحوس بوده و در حالت قرمز بودند.

کاهش قیمت دلار برای کاهش هزینه های اغتشاشات

تا اینجا مربوط به شوخی هایی بود که جناب سخنگو با قم کردند و خبری که امروز روی خروجی رسانه ها قرار گرفت باعث شد ماهم کمی با دولت شوخی کنیم. مطلع شدیم که ستاد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا بیش از 2.7 میلیون دلار به افراد و نهادهایی پرداخت کرده که تظاهرات روز 6 ژانویه (17 دی) را که در نهایت به درگیری‌های خشونت‌آمیز در کنگره منتهی شد سازمان‌دهی کرده بودند.

یعنی بازهم دیدیم که هزینه های اغتشاشات در تمام دنیا حتی خود آمریکا از طرف خودشان پرداخت می شود. با توجه به همسویی ریاست محترم دولت با رئیس جمهور اسبق آمریکا میتوان گفت کاهش قیمت دلار در چند وقت اخیر به نوعی کمک به ترامپ است تا هزینه های اغتشاشات کاهش پیدا کند. حالا خدایی از ما به ترامپ رواست؟

حالا دلایلی که میگیم همسووووو چی هست؟ 1- هردو رئیس جمهور در رنگ بندی بسیار خاص هستند خاکستری آقای روحانی و زرد ترامپی( بعد از ایجاد زرد ترامپی زرد قناری از یادها رفت) جزو رنگ های خاص و بی سابقه ی دو کشور بوده است.

2-هردو دولت شاهد اغتشاش و بهم ریختگی در زمان بین دو نیمه مسئولیت داشتند که البته ترامپ با تعویض به نیمه دوم یعنی نیمه مربیان نرسید ولی آقای روحانی شگفت انگیز ترین مدیریت را در نیمه دوم ریاست جمهوری به دنیا نشان دادند.

در این نیمه با زحمات دولت محترم طرح یکسان سازی انجام شد و اختلاف طبقاتی برداشته شد؛ به اینصورت که در قدیم طبقه مرفه متوسط و فقیر داشتیم ولی به لطف مدیریت آقای روحانی همه در یک طبقه یعنی طبقه سردرگم، بلاتکلیف و زیر خط فقر قرار گرفتیم و اختلاف طبقاتی برداشته شد.

3- هردو رئیس جمهور با مجلس کشور خود زاویه داشتند و تا مرز استیضاح پیش رفتند. از طرفی علی رغم اینکه هردو رئیس جمهور فکر می کردند محبوبیت زیادی دارند و کارهای زیادی انجام دادند ولی نظر مردم درمورد محبوبیت با رئیس جهورشان یکسان نبود و فعالیت های این دو رئیس جمهور هم باب طبع مردم نبود.

دیدید که دلایلی برای اینکه همسو بدونیم داریم پس میشه نتیجه گرفت که کم شدن قیمت دلار هم بخاطر این هست که ترامپ مجبور نشه دلار 30 هزار تومنی به اغتشاشگران بده؟ احتمالا اینطور نیست و این یک شوخی با مسئولین هست ولی سخنگوی عزیز خیالتان راحت ما همونقدر که از ظرافت وزیرامورخارجه (ظریف) سود بردیم از ریاست شماهم (رئیسی) نتیجه ی خوب گرفتیم. 

در آخر یادآوری می کنیم درست است که سخنگو هستید ولی سعی کنید توجهی به شعر معروف "کم گوی و گزیده گوی چون در" داشته باشید و هرچیزی نگویید که مجبور شوید معذرت خواهی کنید. 

سید علی سجادی
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد