hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > فعالیت تالارها در کرمانشاه تنها با ۳۰ درصد ظرفیت مجاز است

فعالیت تالارها در کرمانشاه تنها با ۳۰ درصد ظرفیت مجاز است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: براساس مصوبه ستاد کرونا فعالیت تالارها در استان کرمانشاه تنها با ۳۰درصد ظرفیت مجاز است.
ابراهیم شکیبا، اظهار داشت: شهرستان‌ها تا کنون در کنترل اپیدمی کرونا بسیار خوب عمل کردند و با توجه به شرایط موجود نیز نظارت و پایش دقیق باید توسط مدیران شبکه‌ها انجام شود.
وی عنوان کرد: پیگیری بیماران مثبت و افرادی که در مواجه نزدیک با این بیماران بوده‌اند باید به صورت مستمر صورت بگیرد و پیگیری این افراد در روزهای تعیین شده به دقت انجام شود. 
شکیبا با بیان اینکه خوشبختانه مشکل تأمین کیت رپید تست در استان نداریم گفت: در برخی شبکه‌ها با وجود افزایش تست‌های انجام شده در ثبت سامانه با مشکل مواجه هستند و باید آزمایش‌های پی سی آر انجام شده و روزهای پیگیری به صورت دقیق در سامانه سیب ثبت شود. 
وی با اشاره به اینکه اخذ تعهدنامه از افراد مبتلا و آموزش مداوم افراد بیمار و خانواده آن‌ها مد نظر قرار گیرد افزود: نظارت بر نقاط پرخطر و اماکن تجمعی نباید فراموش شود و باید در تالارها، دفاتر پیشخوان، نانوایی‌ها و پلیس 10+ بازرسی‌ها تشدید و در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها با آن‌ها برخورد شود.
شکیبا عنوان کرد: بر اساس مصوبه ستاد کرونا، بازگشایی تالارها تنها با 30 درصد ظرفیت امکان‌پذیر است و درصورت برگزاری مراسم با بیش از 30 درصد ظرفیت به طور حتم به مراجع قضایی اطلاع داده خواهد شد.
 شکیبا گفت: با اقدامات انجام شده در شهرهای مرزی استان، هیچ مسافری در صورت نداشتن تأییدیه آزمایش پی سی آر یا رپید تست امکان ورود به کشور را نخواهد داشت. 
وی افزود: توجه به این مسئله در شهرستان قصرشیرین و مرزهای پرویزخان و خسروی به بهترین نحو در حال انجام است و در شوشمی و شیخ صله نیز با وجود اینکه تردد زیادی صورت نمی گیرد باید با حساسیت بیشتری انجام شود.
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه عنوان کرد: به طور قطع مردم با جدی گرفتن شیوه‌نامه‌های بهداشتی، نقش بسیار مهمی در قطع زنجیره کرونا خواهند داشت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد