hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > رکود بی سابقه در بازار خودرو مشهد

رکود بی سابقه در بازار خودرو مشهد

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو در مشهد گفت: ریزش نرخ ارز و تاثیر آن بر قیمت خودرو میزان خرید این کالا را از سوی شهروندان مشهدی کاهش داده است.
حمیدرضا حیدری رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو در مشهد گفت: ریزش نرخ ارز و تاثیر آن بر قیمت خودرو میزان خرید این کالا را از سوی شهروندان مشهدی کاهش داده است و این در حالی است که هم‌اینک با شکل‌گیری معادله‌ای نابرابر تعداد فروشندگان انواع خودرو در بازار مشهد افزایش یافته است.

او افزود: قیمت خودرو در بازار ارتباط مستقیم با نرخ برابری ریال با ارز دارد.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو در مشهد ادامه داد: تاثیر نرخ برابری ریال با ارز بر قیمت خودرو‌های خارجی بیشتر از خودرو‌های تولید داخل است.

حیدری بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از قطعات خودرو‌های داخلی از خارج کشور تامین می‌شود و صنعت خودرو داخلی به صورت مستقیم از قیمت ارز تاثیر می‌گیرد لذا ریزش قیمت ارز بر قیمت خودرو بی تاثیر نیست.

او تصریح کرد: نرخ دلار به تازگی کاهش بسیار داشته و این مهم قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی را در بازار کاهش قابل توجهی داده است، عدم ثبات نرخ دلار نیز باعث شده خریداران خودرو دست نگه داشته و در انتظار کاهش بیشتر قیمت و ثبات نرخ در بازار بمانند.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو در مشهد تاکید کرد: از سوی دیگر برخی برای جلوگیری از ضرر بیشتر در شرایط کنونی خواهان فروش خودرو خود هستند و به هر نحو تلاش می‌کنند خودرو خود را به فروش برسانند.

حیذری اظهار کرد: بهترین شرایط برای بازار خودرو ثبات قیمت‌ها و عرضه به موقع خودرو توسط خودروسازان داخلی و عمل به تعهداتشان در مقابل کسانی است که برای دریافت خودرو ثبت نام کرده‌اند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد