hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان| تمام روستائیان گلستانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

گلستان| تمام روستائیان گلستانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان از وجود یک هزار و 500 بیمار خاص در استان گلستان خبر داد و گفت: نیاز است صندوقی به‎نام بیماران خاص ایجاد تا تمامی هزینه‎ها متمرکز شود.


سید محمد حسینی در همایش گرامیداشت سالروز تصویب قانون بیمه همگانی اظهار کرد: حدود 90 درصد از مؤسسات درمانی موجود در استان گلستان با اداره‎ کل بیمه سلامت گلستان قرارداد دارند.

او با بیان اینکه حدود یک‌میلیون و 300 هزار گلستانی معادل بیش از 65 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، نقش بیمه سلامت را در نظام سلامت استان گلستان به‎عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‎گر پایه مهم دانست.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با بیان اینکه به دلیل هم‎پوشانی‎های قانونی تعداد بیمه‎شدگان بیش از جمعیت استان است، یادآور شد: در دو سال گذشته تعداد بیمه‎شدگان بیمه سلامت هشت برابر رشد داشته است.

حسینی با بیان اینکه 65 میلیون نفر از جمعیت آمریکا بیمه نشده هستند، گفت: در کشورمان بیمه سلامت همگانی با همت مسئولان و دستگاه‎های ذی‎ربط انجام شد.

او با بیان اینکه تمام روستائیان گلستانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، بیان کرد: صندوق روستائیان بیمه سلامت حدود 10 درصد با سازمان تأمین اجتماعی هم‎پوشانی دارد که امید است این مسئله نیز برطرف شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با بیان اینکه نیاز است صندوقی به‎نام بیماران خاص ایجاد تا تمامی هزینه‎ها متمرکز شود، متذکر شد: بیماران خاص برای درمان بیماری خود هزینه‎های زیادی را متحمل می‎شوند که باید با کاهش هزینه‎ها از رنج آن‌ها بکاهیم.

او از وجود یک هزار و 500 بیمار خاص در استان گلستان خبر داد و یادآور شد: اداره کل بیمه سلامت استان گلستان در حمایت از بیماران خاص اعم از هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، پیوند کلیه و ام‎اس بیش از 115 میلیارد ریال هزینه کرده است.

حسینی با بیان اینکه سهم هزینه‎های ما به دو قسمت سرپایی و بستری تقسیم می‎شود که شامل دو بخش دانشگاهی و غیردانشگاهی است، افزود: در سال 1396 در حوزه سرپایی و دانشگاهی یک‌میلیون و 675 هزار بار مراجعه و در حوزه خصوصی 3 میلیون و 91 هزار نفر مراجعه داشتیم که نسبت آن‌ها 33 به 64 درصد بوده و در حوزه دولتی غیردانشگاهی سه درصد بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان ادامه داد: بخش دولتی دانشگاهی در حوزه بستری با 146 هزار بار مراجعه 87 درصد است که یک درصد دولتی غیردانشگاهی و 12 درصد در بخش خصوصی است، در واقع این آمار نشان می‌دهد بخش خصوصی استان ضعیف بوده و نیاز است با ارتقای آن بار دانشگاه علوم پزشکی کمتر شود.

او با بیان اینکه در سال 1397 پرداختی‎های بیمه سلامت نظم بهتری پیدا کرد، بیان کرد: مقداری بدهی از سال 1396 وجود دارد که بیمه سلامت تصمیم گرفت بدهی سال گذشته را نگه دارد و در زمان بودجه با اطلاعات نگه‎داشتی‎های سال 1396 به دفاع از بودجه برود و بدهی سال گذشته را از امسال جدا کنند.

حسینی یادآور شد: از امسال تصمیم گرفتیم هرماه علی‎الحساب مقداری از بدهی به مؤسسات طرف قرارداد داده شود که 60 درصد در بخش خصوصی و 70 درصد در بخش دانشگاهی به‌صورت علی‎الحساب پرداخت شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد