hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > چرا روغن نباتی در بازار ایلام کمیاب است؟

چرا روغن نباتی در بازار ایلام کمیاب است؟

این روزها روغن نباتی در ایلام کمیاب است به طوری که دیروز شهروندی می‌گفت دیروز شانس آوردم که در یکی از محله‌های حاشیه‌ای شهر ایلام توانستم دو بطری روغن مایع کوچک آن هم با قیمت بالا تهیه کنم.
«یونس» شهروند دیگر گفت: هر چه در داخل شهر ایلام گشتم نتوانستم روغن را تهیه کنم اما وقتی به شهر «لومار» رفتم توانستم روغن را به قیمت مناسب خریداری کنم.
«رضا» دیگر شهروند ایلامی گفت: روز گذشته تمام فروشگاه‌های مطرح شهر ایلام را گشتم اما نتوانستم روغن مایع را تهیه کنم.
اکبر، که در حال خروج از یکی از فروشگاه‌های مطرح شهر ایلام است، گفت: واقعا جای تاسف دارد که به یکباره روغن در بازار ایلام نایاب شده است، چه دلیلی می‌تواند جز احتکار داشته باشد، چه از طرف مردم و چه از طرف فروشگاه‌ها.
منوچهر که در یکی از فروشگاه‌های بزرگ ایلام مشغول به کار است، گفت: هرچند در سطح کشور کمبود روغن داریم اما بخشی از مشکل به مردم هم برمی‌گردد، من خودم دیده‌ام که بعضی از خانواده‌ها برای دریافت روغن بیشتر با چند نفر از اعضای خانواده‌ی خود مراجعه می‌کنند و نتیجه‌اش نیز همین است.
«علی غیاثی» رئیس بازرگانی سازمان صمت استان ایلام  از توزیع 700 تن روغن نباتی در طول امسال و توزیع  ۲۰ تن روغن نباتی در سطح استان در روزهای اخیر خبر داده اما  امروز روغن در ایلام کمیاب است وباید برای آن چاره اندیشی کرد.
«صیدی» مسئول روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز معتقد است فقدان کارخانه روغن نباتی و از آن مهم‌تر احتکار خانگی برخی شهروندان است که امیدواریم با فرهنگ‌سازی درست شود.
هرچند «امیر هوشنگ بیرشک» دبیر انجمن صنفی روغن نباتی ایران در دی ماه  ادعا کرده که در حال حاضر تنش چند ماه پیش کمبود روغن در بازار وجود ندارد اما این تنش در بازار ایلام همچنان وجود دارد و مردم را کلافه کرده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد