hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کاهش ۵۰ درصدی معاملات خودرو در اراک

کاهش ۵۰ درصدی معاملات خودرو در اراک

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل گفت: با توجه به افزایش قیمت و کاهش توان خرید از سوی مردم، تعداد معاملات خرید و فروش خودرو در اراک با کاهش ۵۰ درصدی مواجه شده است.
حسین نجف آبادی ، اظهار کرد: بازار خودرو در حال حاضر راکد است و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد، یا در حداقل ممکن انجام می‌شود. از طرفی قیمت ها نیز ثبات ندارد و نگرانی در خصوص قیمت در بین مردم ایجاد شده است.
وی با اشاره به تعیین قیمت خودرو از سوی شورای رقابت و فرمول جدیدی که در حوزه قیمت گذاری عنوان شده، افزود: در صورتی که دولت بتواند قیمت ها را در سال جاری ثابت نگه دارد و تا پایان سال افزایش قیمت نداشته باشیم و افزایش قیمت به صورت سالیانه انجام شود، در نهایت امسال افزایش قیمت در بازار به مقدار زیاد ایجاد نمی‌شود. در حال حاضر قیمت کارخانه و بازار اختلاف دوبرابری دارد، همچنین دولت باید خودرو را روزانه و به قیمت روز به مردم تحویل دهد تا دست دلالان غیرقانونی نیز از این بازار کوتاه شود و مردم از نمایندگی خرید کنند و در نهایت شاهد ثبات قیمت در بازار باشیم.
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل بیان کرد: از زمان ثبت نام تا تحویل خودرو از سوی کارخانه، قیمت با نوسان روبرو است و همین امر سبب نوسان قیمت در بازار می‌شود، در نتیجه دولت باید تدابیر ویژه ای در این خصوص اتخاذ کند.
نجف آبادی بیان کرد: قیمت خودرو در حال حاضر با چند ماه گذشته اختلاف حدود ۸۰ میلیونی دارد به طوری که قیمت پراید از حدود ۱۷۰ میلیون به حدود۱۰۰ میلیون رسیده است.
وی در خصوص بازگشت قیمت به سایت دیوار ادامه داد: در زمانی که درج قیمت در این سایت‌ها ممنوع شده بود، سایت نمایشگاه‌ها باز بود و مردم از این طریق از قیمت مطلع می‌شدند، جلوگیری از انتشار قیمت و آگهی در سایت دیوار سبب بازگشت اَرامش به بازار خواهد شد چراکه در این سایت هر کس به دلخواه خود قیمت مشخص کرده و بازار را آشفته می‌کند.
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل اضافه کرد: معاملات خرید و فروش خودرو در اراک نیز در حال حاضر کاهش ۵۰ درصدی داشته و همین کاهش معاملات نیز در راکد شدن بازار تاثیر داشته است. از طرفی تغییر نرخ ارز بیشتر بر خودروهای خارجی تاثیر دارد.
نجف آبادی ادامه داد: برخی دلالان به صورت غیرقانونی به حوزه خودرو ورود کرده‌اند و مالیاتی هم پرداخت نمی‌کنند و قابل پیگیری نیز نیستند. لازم است این حوزه نیز ساماندهی شود تا مردم با خیال آسوده‌تر بتوانند خرید و فروش واقعی داشته باشند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد