hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آخرین جزئیات حضور دانش‌آموزان در مدارس استان اصفهان

آخرین جزئیات حضور دانش‌آموزان در مدارس استان اصفهان

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان جزئیات حضور دانش‌آموزان در مدارس با وضعیت‌ زرد و آبی استان اصفهان را تشریح کرد.

محمدرضا ناظم زاده ، در خصوص شیوه حضور دانش‌آموزان در مدارس از ابتدای بهمن ماه، اظهار کرد: بر اساس بخشنامه‌ای که از وزارت آموزش و پرورش همراه با مصوبه ستاد ملی کرونا به دست ما رسید در سه حالت می‌توانیم آموزش حضوری دانش آموزان را اجرا کنیم.

در مناطق زرد و آبی کارگاه‌های هنرستان‌ها بازگشایی می‌شوند

وی افزود: در مناطق زرد و آبی کارگاه‌های هنرستان‌ها بازگشایی می‌شوند، به این دلیل که کارگاه‌های هنرستان‌ها برنامه مجازی ندارند و کلاس‌ها باید تماماً به صورت حضوری انجام شود، از ابتدای سال تحصیلی به جز اواسط شهریورماه و اوایل مهر، کارگاه‌ها تعطیل بوده است، بنابراین نیاز است دانش آموزان، کارگاه‌های حضوری را تجربه کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: کارگاه‌های هنرستان‌ها در مساحت‌های بزرگ با سقف‌های بلند تعبیه شده و تعداد هنرجویان هر کارگاه حداکثر ۱۰ نفر است که همه این موارد منطبق و همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، در شهر اصفهان با توجه به زرد بودن شرایط شیوع کرونا هنرستان‌ها کارگاه‌های فعال دارند و دانش‌آموزان می‌توانند در مدرسه حضور داشته باشند هرچند تعدادی از دانش‌آموزان هم بر اساس اختیار خود به مدرسه نمی‌روند.

پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مناطق زرد و آبی می‌توانند به مدرسه بروند

وی تصریح کرد: در پایه‌های اول و دوم ابتدایی مناطق زرد و آبی اجازه داده شده حداکثر به صورت گروه‌های ۱۰ نفری در کلاس حضور یابند و مدارس بنابر حضور اختیاری دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کنند چرا که مدارس و والدین دانش آموزان باید ارتباط مؤثری با یکدیگر داشته باشند، گروه سومی که بخشنامه به ما اجازه حضور آن‌ها را در مدارس داده، دانش‌آموزان مناطق آبی هستند که جمعیت مدارس در این مناطق معمولاً زیر ۵۰ نفر است که بیشتر در مناطق روستایی و کم جمعیت شاهد این مورد هستیم که دانش آموزان در هر مقطعی باشند می‌توانند کلاس‌ها را به صورت حضوری برپا کنند که حضور این دسته نیز اختیاری است.

لزوم اعتماد خانواده‌ها به مدارس در رعایت دستورات بهداشتی

وی اظهار کرد: از خانواده دانش آموزان تقاضا داریم در مواردی که برای برگزاری کلاس‌های حضوری مجوز داده شده اعتماد کنند چرا که تمام تلاش آموزش و پرورش این است که پروتکل‌های بهداشتی انجام شده و مشکلی پیش نیاید.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص شبکه آموزشی شاد، افزود: در حال حاضر مشکلات برنامه شاد نسبت به قبل مرتفع شده و به همکاران فرهنگی خود توصیه می‌کنیم در صورتی که امکانپذیر است به مرور برای تدریس به سمت برنامه شاد کوچ کنند، این فضا بسیار امن و تولید وزارتخانه آموزش و پرورش است و به نوعی برای معلم و دانش‌آموز رایگان بوده و عقل حکم می‌کند از این شبکه شاد استفاده کنیم.

دریافت کمک مالی بیش از موارد قانونی در مدارس تخلف است

ناظم زاده با اشاره به کمک‌های مالی والدین به مدارس دولتی گفت: در خصوص کمک‌های مالی به مدارس دولتی غیر از مواردی که قانون مشخص کرده، مثل مدارس شاهد و تیزهوشان که والدین متعهد به پرداخت مبالغی می‌شوند، هیچ گونه مشارکت مالی اجباری نخواهیم داشت و اگر موارد تخلفی وجود داشته باشد می‌توانند گزارش‌های خود را با اداره ارزیابی یا بازرسی اداره کل آموزش و پرورش ارسال کنند و یا با شماره ۳-۰۳۱۳۷۱۰۸۱۱۰ تماس بگیرند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد