hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > خبر شیوع هپاتیت A در خوزستان سرگردان است/ چند نفر در روستای لالب باغملک مبتلا شده اند؟

خبر شیوع هپاتیت A در خوزستان سرگردان است/ چند نفر در روستای لالب باغملک مبتلا شده اند؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توضیحاتی در خصوص شیوع بیماری هپاتیت A در خوزستان و مشاهده ۱۴ بیمار در روستای لالب باغملک ارائه داد.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز فرهاد ابول نژادیان گفت: طی یک ماه اخیر ۱۴ نفر از اهالی روستای لالب شهرستان باغملک که بیشتر آن‌ها کودکان زیر ۱۰ سال هستند، با علائم زردی، اسهال، استفراغ و درد شکمی شناسایی شدند و مداخلات درمان قرار گرفتند.
او با بیان اینکه از این تعداد، ۱۰ بیمار درمان و ترخیص شده اند و ۴ بیمار در بیمارستان بستری هستند، افزود: همه مبتلایان نسبت خانوادگی دارند و محل سکونت آن‌ها نزدیک به یکدیگر است.
ابول نژادیان درخصوص علت شیوع بیماری هپاتیت A در روستای لالب بیان داشت: حدود یک ماه پیش کودکی از استان مجاور با علائم اسهال و استفراغ به بیمارستان باغملک مراجعه کرد که پس از درمان به منزل یکی از اقوام خود در همین روستا سکونت یافت و این اقدام موجب انتشار بیماری در روستا شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصرح کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته از ۲ روستای مجاور هم که دارای انشعاب آب مشترک هستند یکی از روستا‌ها کاملا عاری از این بیماری است، اما در روستای دیگر موارد مبتلا به هپاتیت A مشاهده شده است.
او ادامه داد: پس از گزارش اولیه در روستای لالب تیم‌های واکنش سریع مرکز بهداشت شهرستان و معاونت بهداشت استان خوزستان با حضور در منطقه درگیر به صورت روزانه مبادرت به بیماریابی فعال و خانه به خانه در سطح روستا و مراقبت و آموزش به موارد جدید کردند، همچنین طی این مدت اقدامات و هماهنگی لازم در خصوص کلرسنجی آب شرب، کنترل آب آشامیدنی، لایروبی و آهک پاشی به صورت روزانه انجام شده است.
بیماری هپاتیت A یکی از بیماری‌های ویروسی است که از طریق مواد غذایی و آب آلوده یا تماس نزدیک با فرد آلوده انتقال می‌یابد که شایعترین علامت بیماری زردی است و برای پیشگیری از ابتلا به بیماری رعایت بهداشت فردی، شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون به خصوص بعد از استفاده از سرویس بهداشتی و همچنین مصرف آب و مواد غذایی سالم توصیه می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد