hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اجرای پروژه کمربند حفاظتی منطقه «خور» از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی

اجرای پروژه کمربند حفاظتی منطقه «خور» از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی

رئیس اداره حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در خصوص اجرای پروژه‌های کمربند حفاظتی استان البرز در سال جاری گفت: پروژه‌های کمربند حفاظتی طالقان در منطقه سوهان و میراش به طول ۷ کیلومتر به اتمام رسیده و پروژه‌های کمربند حفاظتی در ساوجبلاغ منطقه وشکین نیز در حال نهایی شدن است.


سعید ناطقیان با بیان اینکه پروژه‌ای هم در منطقه خور جاده کرج - چالوس به دست پیمانکار سپرده‌شده تا شروع به فعالیت کند، گفت: اعتبارات این پروژه به میزان ۱۱۰ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی تأمین‌شده است. رئیس اداره حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز کمربند حفاظتی را در محدود اراضی ملی دانست و گفت: عرصه‌هایی که محدود به جرائم شهری هستند مرتبط به حوزه منابع طبیعی نیست. او تصریح کرد: بعضی از واگذاری‌ها که با تغییر و تحول به اراضی بنیاد و طرح هادی سپرده‌شده است منابع طبیعی متولی آن‌ها نیست ولی منابع طبیعی مقید کرده تا محدوده حریم خود را مشخص کنند.

 او بابیان اینکه در سنوات قبل تصرفاتی که از سوی برخی از ارگان‌ها صورت گرفته بود رفع تصرف‌شده است، گفت: مقرر شد تا بنیاد در تعیین حدود اراضی خود از طریق فنس یا حصار اقدام کند. ناطقیان در خصوص پروژه‌های کمربند سبز در البرز گفت: مشکلاتی که در این پروژه پیش رو است وجود مناطق صعب‌العبور و سنگلاخی است که مشکل اجرایی دارد ولی باید در نگهداری کمربند سبز توجه بیشتری کرد. او با بیان اینکه در تعیین نگهداری کمربند سبز شیوه نگهداری جای تعمق دارد، گفت: در این خصوص بایستی بررسی بیشتری صورت بگیرد. رئیس اداره حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در نگهداری و اجرای پروژه کمربند سبز مشارکت مردمی را حائز اهمیت دانست و گفت: در بوستان‌های جنگلی حاشیه شهرها در استعدادیابی اراضی و مناطق که مدنظر است بایستی تغییر و تحولات ایجاد شود تا با قراردادهایی به پیمانکاران واگذار و اجرایی شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد