hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > هرمزگان| پیاده‌روی 10 کیلومتری برای هر تماس تلفنی

هرمزگان| پیاده‌روی 10 کیلومتری برای هر تماس تلفنی

در عصر ارتباطات که مردم اقصی نقاط جهان به تکنولوژی‌های ارتباطی به‌راحتی دسترسی دارند، مردم روستای چاغربال در میناب برای برقراری یک تماس تلفنی باید ۱۰ کیلومتر از روستا دور شوند تا بتوانند یک تماس برقرار کنند.


مرتضی احمدی عضو شورای روستای چاغربال بیان داشت: این روستا با دو هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت از بزرگ‌ترین روستاهای بخش توکهور و هشتبندی است که از سال ۹۲ تاکنون مردم مشکل آنتن دهی تلفن را پیگیری می‌کنند.

احمدی گفت: پنج سال است که شوراها و مسئولان در حال پیگیری این مشکل هستند اما مدیران متولی در مرکز استان با وعده‌های خود مردم را سرگردان کرده‌اند.

عضو شورای اسلامی روستای چاغربال عنوان کرد: مردم در این روستا برای برقراری یک تماس تلفنی مجبورند ۱۰ کیلومتر از روستا خارج شوند تا امکان ارتباط تلفنی برقرار شود.

شهریار رنجبری بخشدار بخش توکهور و هشتبندی میناب هم ضمن گلایه از عملکرد مدیران متولی حوزه ارتباطات گفت: در این بخش یکسری از زیرساخت‌های مربوط به شرکت مخابرات وجود دارد که فاقد امکانات اولیه برای برقراری ارتباط است که مردم و اهالی چند روستا را با مشکل مواجه کرده است. رنجبری بیان داشت: برای شرکت مخابرات زیبنده نیست که بعد از گذشت چندین سال نتواند این مشکل را برطرف کند، این مورد برای مردم، شوراها، بخشداری و مسئولان شهرستان قابل‌پذیرش نیست.

بخشدار توکهور و شهر هشتبندی عنوان کرد: در دهه محرم عده‌ای از کارشناسان مخابرات از این منطقه بازدید داشتند و اعلام کرده‌اند که قطعات موردنیاز برای حل این مشکل جز ء وسایل تحریمی است و وجود ندارد.

رنجبری گفت: از طریق نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرمانداری ویژه شهرستان و سایر مسئولان بارها این مشکل مکاتبه شده است، اما این مشکل برای شرکت مخابرات به یک‌مهره گم‌شده تبدیل‌شده تا مردم این منطقه همچنان در سختی باشند.

نبود آنتن دهی تلفن، مسیر را برای قاچاقچیان بازکرده است

رئیس شورای شهرستان میناب عنوان کرد: با توجه به اینکه مسیر روستاهای بخش توکهور و شهر هشتبندی محل گذر قاچاقچیان شده است، نبود آنتن دهی تلفن مسیر را برای آن‌ها باز و امنیت را برای مردم سخت می‌کند.

جواد عباس زاده رئیس مخابرات میناب هم گفت: شرکت مخابرات هرمزگان در صدد است تا با خدمات‌دهی بهتر به همه هم استانی‌ها در روستاها و شهرها برخی از مشکلات را مرتفع سازد و روستائیان هم از خدمات همراه اول در روستاهای خود بهره‌مند شوند.

عباس زاده گفت: آپدیت کردن شبکه‌های GSM روستایی و تبدیل آن‌ها به همراه اول در برنامه‌های کاری این شرکت قرار دارد و با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته شهرستان میناب در اولویت قرارگرفته است. رئیس مخابرات میناب عنوان کرد: در برخی از روستاهای این شهرستان به‌خصوص روستای چاغربال شهروندان با عدم آنتن دهی شبکه‌های مخابراتی مواجه هستند که سبب نارضایتی‌های آن‌ها نیز شده، اما کارشناسان شرکت مخابرات تمام تلاش را به کار گرفته‌اند تا این مشکل را برطرف سازند.

عباس زاده گفت: همه زیرساخت‌ها را فراهم کرده‌ایم تا بتوانیم تلفن‌های روستایی را به شبکه‌های تلفن همراه اول انتقال دهیم تا دسترسی مردم به آنتن دهی آسان‌تر و بهتر شود. رئیس مخابرات میناب تصریح کرد: حدود ده شبکه GSM روستایی در شهرستان به همراه اول تبدیل می‌شود که با این کار بخش وسیعی از مشکلات مردم حل می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد