hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > هرگونه استخراج ارز دیجیتال در آذربایجان شرقی غیرقانونی و ممنوع است

هرگونه استخراج ارز دیجیتال در آذربایجان شرقی غیرقانونی و ممنوع است

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر ساماندهی واحدهای استخراج ارز دیجیتال در استان، گفت: منطقی نیست در شرایطی که واحدهای تولیدی ما با کمبود برق و مشکلات ناشی از آن روبه‌رو هستند، عده‌ای از نعمت برق برای فعالیت‌های غیرقانونی استفاده کنند.
محمدرضا پورمحمدی در جلسه کمیسیون هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، با تأکید بر اینکه هر گونه فعالیت اقتصادی باید با مجوز و در چارچوب قانون انجام شود، افزود: تاکنون هیچ پروانه بهره‌برداری برای استخراج ارز دیجیتال در استان صادر نشده و بر این اساس هرگونه فعالیت در این حوزه غیرقانونی است.
وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه خوداظهاری دستگاه‌های استخراج رمزارز (ماینر)، گفت: بعد از مهلت مقرر، هرگونه فعالیت غیرمجاز در این حوزه به منزله قاچاق بوده و با متخلفان برخورد می‌شود.
وی افزود: کمیته پایش باید با اقداماتی نظیر رصد میزان مصرف برق مشترکان خانگی و صنعتی، فعالیت‌های غیرمجاز در این حوزه را شناسایی کنند.
استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از این جلسه بر تعیین تکلیف کالای رسوب‌شده در انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تأکید کرد و گفت: بسیاری از این کالاها به دلیل طولانی شدن روند رسیدگی، غیرقابل استفاده می‌شود.
پورمحمدی افزود: با توجه به اینکه برخی از این کالاها جزو کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در بازار است لازم است در رسیدگی به پرونده‌ها و تعیین تکلیف آن‌ها از سوی دستگاه‌های مسئول تسریع شود.
وی همچنین با اشاره به آغاز اجرای طرح شناسه‌دار کردن گروه کالایی لوازم یدکی خودرو، بر دقت و حساسیت مجریان این طرح بویژه در سطح عرضه تأکید کرد.
راه‌اندازی سامانه خوداظهاری دستگاه‌های تولید رمز ارز
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم در این جلسه از راه‌اندازی سامانه خوداظهاری دستگاه‌های تولید رمزارز (ماینر)  خبر داد و گفت: متقاضیان استخراج ارز دیجیتال تا پنجم اسفند مهلت دارند در این سایت ثبت‌نام و درخواست مجوز کنند.
حبیب امین‌زاده افزود: تاکنون 350 متقاضی در سطح استان برای اخذ شناسه یکتا برای 6850 دستگاه استخراج ارز دیجیتال در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.
وی تشریح کرد: طبق قانون، فعالیت دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال تنها در شهرک‌های صنعتی، نیروگاه‌ها و مناطق آزاد مجاز است و تاکنون هیچ پروانه بهره‌برداری برای فعالیت متقاضیان این حوزه صادر نشده است.
وی درخصوص طرح شناسه‌دار کردن گروه لوازم یدکی خودرو نیز گفت: این طرح شامل 17 قلم کالاست و واحدهای تولیدی ملزم به وارد کردن شناسه کالاهای تولیدی خود در سامانه الکترونیکی هستند.
در این جلسه موضوع تعیین تکلیف کالاهای رسوب‌شده در انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بررسی شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد