hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تداوم منع تردد شبانه در اصفهان؛ پیامک جریمه با تاخیر ارسال می‌شود

تداوم منع تردد شبانه در اصفهان؛ پیامک جریمه با تاخیر ارسال می‌شود

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: پیامک جریمه با تاخیر برای رانندگان متخلف ارسال می‌شود و افرادی که در ساعات منع تردد در خیابان حضور داشتند و تاکنون پیامک جریمه برای آنان ارسال نشده مطمئن باشند به‌زودی پیامک را دریافت خواهند کرد.
به دنبال افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا از اول آذرماه محدودیت‌هایی برای تردد خودروها در شهر و خارج از شهر اعمال شد. براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، خودروهای شخصی از ساعت 21 تا 4 صبح حق تردد ندارند.

ولی با بهبود وضعیت کرونا در اصفهان گزارش میدانی حاکی از تردد خودروها بعد از ساعت 21 و باز بودن مغازه‌ها است. هر چند که به دستور ستاد استانی مقابله با کرونا تردد با خودرو از ساعت 21 ممنوع است ولی باز هم متاسفانه شاهد حضور مردم در سطح شهر بعد از ساعت منع تردد هستیم. بسیاری از همشهریان این موضوع را به دلایلی نادیده می‌گیرند در حالی که برای هر بار تردد در ساعت مقرر 200 هزار تومان جریمه برای آنها ثبت حتمی خواهد شد.

از آغاز طرح منع تردد حتی یک بار هم بعد از ساعت 9 شب در خیابان نبودم

بهرامی یکی از شهروندانی است که از آغاز طرح منع تردد قبل از ساعت 21 به منزل برگشته و حتی یک بار هم با وجود مناسب نبودن حال همسرش باز هم بعد از ساعت 21 از منزل خارج نشده است.

وی گفت: ای کاش محدودیت‌های ترافیکی از ساعت 20 شروع می‌شد تا کمتر مردم در خارج از منزل باشند و در نتیجه زودتر شاهد ریشه‌کن شدن ویروس کرونا باشیم.

بهرامی ادامه داد: با این که من بعد از ساعت منع تردد در خیابان حضور ندارم ولی از دوستان و آشنایان شنیده‌ام کماکان مردم در سطح شهر در ساعات غیر مجاز حضور دارند.

علی جوان 20 ساله‌ای است که به گفته خودش بیشتر شب‌ها بعد از ساعت9 و حتی تا پاسی از شب در سطح خیابان حضور داشته و تاکنون هم هیچ پیامک جریمه منع تردد دریافت نکرده، اظهار داشت: مگر می‌شود این همه ماشین قبل از ساعت 9 با این همه ترافیک به منزل برسند.

محدودیت تردد از ساعت 21 تا 4 صبح پابرجا است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با اشاره به جریمه رانندگانی که بعد از ساعت 21 همچنان در سطح شهر تردد دارند اظهار داشت: همچنان محدودیت تردد از ساعت 21 تا 4 صبح و محدودیت طرح زوج و فرد در دو نیمه صبح و بعد از ظهر در کلانشهر اصفهان پابرجا است و در صورت تخلف جریمه برای آنها ثبت می‌شود.

سرهنگ محمدرضا محمدی افزود: محدودیت تردد 21 تا 4 صبح در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت در استان اصفهان اعمال می‌شود و در چند روز گذشته بیش از 56 هزار خودرو که تردد شبانه را لغو کرده بودند به مبلغ 200 هزار تومان جریمه شدند.

رئیس پلیس راهور اصفهان با بیان این که شواهد حاکی از افزایش تردد شبانه در ساعات منع تردد است گفت: این دسته از رانندگان متخلف توسط دوربین‌ها و ماموران راهنمایی و رانندگی رصد می‌شوند و جرائم اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: پیامک جریمه با تاخیر برای رانندگان متخلف ارسال می‌شود و افرادی که در ساعات منع تردد در خیابان حضور داشتند و تاکنون پیامک جریمه برای آنان ارسال نشده، مطمئن باشند به‌زودی پیامک را دریافت خواهند کرد.

محمدی تصریح کرد: برخورد با آن دسته از رانندگان متخلف که اقدام به مخدوش کردن یا پوشاندن پلاک خودرو برای فرار از قانون می‌کنند به صورت جدی در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار دارد و طی چند روز گذشته بیش از 500 خودرو به مراجع قضایی معرفی شدند و بعضی از خودروهای ارجاع داده شده بین 3 تا 6 ماه دستور توقیف خودرو خوردند و تعداد قابل توجهی هم اعمال قانون شدند.

وی با اشاره به رصد پلاک‌های مخدوش شده توسط دوربین‌ها اظهار داشت: آنها نیز در سیستم‌ها و سامانه پلیس دستور شکایت گرفتند و باید به پلیس مراجعه کرده و پاسخگوی رفتار مجرمانه‌شان باشند.

رئیس پلیس راهور اصفهان افزود: دستکاری در ارقام پلاک تخلف نیست بلکه جرم است و باید برابر قانون با متخلفان برخورد جدی صورت بگیرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد