hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مسیر‌های دوچرخه در شیراز شناسنامه‌دار می‌شود

مسیر‌های دوچرخه در شیراز شناسنامه‌دار می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به ایجاد و بهسازی بیش از ۳۰۰کیلومتر مسیر دوچرخه در این کلانشهر، از شناسنامه دار شدن این مسیر‌ها در آینده خبر داد.
مسعود طهماسبی با بیان اینکه توسعه و بهسازی مسیر‌های دوچرخه در سیاستگذاری‌های شهرداری شیراز از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: در مناطق حاشیه‌ای شهر شیراز تلاش‌های زیادی برای افزایش پیاده راه‌ها انجام شده و این طرح‌ها در زمره پروژه‌های شاخص شهرداری قرار می‌گیرند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اضافه کرد: در حال حاضر طرح‌های مطالعاتی زیادی در دست انجام است و سه منطقه ۵ و ۷ و ۹ توسعه مسیر دوچرخه به ان‌ها ابلاغ شده و سه منطه دیگر تا پایان سال مطالعات ان‌ها به پایان رسیده و طرح‌ها ابلاغ می‌شوند.
او با بیان اینکه تلاش داریم سهم دوچرخه را در سطح مناطق افزایش دهیم، اظهار کرد: معاونت حمل و نقل و ترافیک به دنبال توسعه محله محور شبکه دوچرخه‌های اشتراکی است و آن‌ها در راستای ایجاد یک سیستم کلی برای عبور و مرور پاک قرار می‌گیرند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز بیان کرد: بحث نظارت هوشمند و پایش تصویری مسیر‌های دوچرخه در هسته مرکزی شهر در دستور کار است و در مقطع فعلی این مسیر‌ها توسط دوربین‌های نظارتی رصد شده و تخلفات احتمالی اعمال قانون می‌شوند و در آینده این موضوع تشدید می‌شود تا به کمک شهروندان مود حمل و نقلی دوچرخه عمومیت بیشتری یابد.
طهماسبی با اشاره به اینکه استفاده از اسکوتر‌های اشتراکی هم در دستور کار شهرداری شیراز قرار دارد و مذاکراتی با شرکت‌هایی فعال در این بخش انجام و یک مدل هم پیشنهاد شده است، گفت: مشکل مهم بحث آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی برای استفاده از این ابزار حمل و نقلی است؛ الزامات قانونی شیوه تردد اسکوتر‌ها را در معابر شهری هنوز به صراحت مشخص نشده و در این زمینه مکاتباتی با پلیس راهور داشتیم و در حال رایزنی هستیم.

کارخانه‌ها عمده‌ترین منابع آلودگی هوای شیراز

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در این مراسم، مهمترین تهدید در بحث هوای شهر شیراز را مربوط به واحد‌های صنعتی و کارخانه‌های موجود در محدوده حریم شهر و اطراف شیراز دانست.
مرتضی جعفری افزود: شهر شیراز در قیاس با دیگر کلانشهر‌های ایران، آب و هوای بهتر و مساعدتری دارد که این امر متاثر از فرهنگ بالای مردم شیراز و موقعیت ژئوپولتیک منطقه است.
او گفت: در زمینه کسب عنوان شهر ملی دوچرخه، شیراز در حال رقابت با برخی شهر‌های ایران است و در این زمینه فعالیت‌های مثبتی را شاهد هستیم.
معاون شهردار شیراز همچنین خواستار استفاده بیشتر شهروندان از دوچرخه شد
جعفری اظهار کرد: زیرساخت‌های ایجاد و توسعه معابر، ممکن است ترافیک را از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل کند، اما حل ریشه‌ای و اساسی این موضوع ارتباط نزدیکی با مشارکت شهروندان در استفاده از سرویس‌های حمل و نقل عمومی و دوچرخه و پیاده راه‌ها دارد.
معاون فرهنگی شهردار شیراز گفت: آرایش پیاده راه‌ها و مسیر‌های دوچرخه سواری با نگاه هنری به افزایش استقبال مردم خواهد انجامید و در نهایت می‌توانیم از شهری ایمن و پاک بهره‌مند شویم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد