hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > دانش‌آموزان کدام مدارس استان گلستان از فردا به مدرسه می‌روند؟

دانش‌آموزان کدام مدارس استان گلستان از فردا به مدرسه می‌روند؟

براساس مصوبه ستاد ملی کرونا از اول بهمن ماه در برخی از شهرها که وضعیت شیوع کرونا کنترل شده، مدارس بازگشایی می‌شود؛ هرچند حضور دانش‌آموزان در سر کلاس‌های درس الزامی نیست.

، با تصمیم ستاد ملی کرونا، آموزش در برخی مدارس از اول بهمن ماه حضوری است تا دانش آموزان در کنار آموزش‌های مجازی فرصت حضور در کلاس‌های درس را پیدا کنند.

با این‌حال خانواده‌های بسیاری درباره آموزش حضوری دانش آموزان در شرایط کرونایی نگران سلامتی فرزندان خود هستند. برای همین اعلام شده که حضور در مدارس الزامی نیست و در صورتی که والدین تمایل داشته باشند می‌توانند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند.

در همین باره یکی از شهروندان به خبرنگار ما گفت: وضعیت کرونا در چند روز اخیر کمی بهتر شده اما این دلیلی نمی‌شود که اوضاع را عادی ببینیم و مدارس را هم باز کنیم.

عباس حیدری با اشاره به اینکه فرزندش در پایه دوم ابتدایی تحصیل می‌کند، افزود: ما در محیط خانه موضوعاتی مانند زدن ماسک و شستن دست‌ها را به فرزندمان گوشزد کردیم اما چه تضمینی وجود دارد که در مدرسه این موضوعات به طور کامل رعایت شود. از طرفی مدیران و معلمان چگونه می‌خواهند به دانش آموزان کلاس اول و دوم بگویند فاصله فیزیکی را از هم رعایت کنند و اصلاً چه نظارتی بر آن وجود خواهد داشت.

مادر یکی دیگر از دانش آموزان هم در این باره به خبرنگار ما گفت: از سال گذشته که به خاطر آنفلوآنزا و بعد از آن به خاطر کرونا مدارس تعطیل شده تا به حال سعی کردیم به همراه فرزندان مان در خانه بمانیم و موارد بهداشتی را رعایت کنیم.

سمانه حاجی مشهدی افزود: برای آموزش بچه‌ها علاوه بر شاد، خود ما هم وقت زیادی گذاشتیم اما هنوز فرزندم اشکالات زیادی در برخی درس‌ها دارد. اگر قرار باشد فرزند خود را با همان شرایطی که مسئولان می‌گویند به مدرسه بفرستیم چگونه می‌خواهند کنترل کنند که فرد ناقلی در کلاس یا مدرسه حضور نداشته باشد.

وی گفت: آموزش و پرورش باید درباره رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس به والدین اطلاع رسانی کند تا خیال ما تاحدودی راحت شود.

براساس مصوبه ستاد ملی کرونا مدارس در شهرهای زرد و آبی با شرایط خاصی بازگشایی می‌شوند در استان گلستان 5 شهرستان شامل گمیشان، رامیان، کلاله، گالیکش و مراوه تپه در وضعیت آبی و گنبدکاووس، مینودشت، آزادشهر، علی آباد کتول، آق قلا و گرگان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

در سه شهرستان بندرگز، بندرترکمن و کردکوی نیز به علت وضعیت نارنجی، بازگشایی مدارس امکانپذیر نیست.

احسان گوهری‌راد، مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در این باره اظهار داشت: هیچ شیوه‌ای در آموزش دانش آموزان جای حضور در کلاس درس را نمی‌گیرد و ما به این مسئله اعتقاد جدی داریم.

وی افزود: برای همین سعی می‌کنیم دغدغه‌های خانواده‌ها را برطرف کنیم چون اولویت نخست ما هم حفظ سلامتی دانش آموزان، معلمان و کادر اجرایی مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: از همه مدیران مدارس خواسته‌ایم نسبت به برقراری شرایط مناسب در کلاس‌های درس و ضدعفونی مستمر آن، تهیه اقلام بهداشتی مانند صابون مایع و غیره اقدام کنند.

وی ادامه داد: براساس مصوبه ستاد کرونا، آموزش‌ها در مقطع ابتدایی برای پایه‌های اول و دوم و کلاس‌های مهارتی و کارآموزی هنرستان‌ها از اول بهمن ماه در شهرهای زرد و آبی حضوری است.

گوهری‌راد گفت: همچنین همه مدارسی که کمتر از 50 دانش آموز دارند در مناطق آبی از این تاریخ بازگشایی می‌شوند.

وی یادآور شد: در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در هفته‌های گذشته مصوب شده بود مدارس روستاهایی که فاقد اینترنت برای دسترسی به شبکه شاد هستند، بازگشایی شود که حدود 23 هزار دانش آموز را شامل می‌شود که از هفته‌های گذشته آموزش حضوری آنان شروع شده است.

وی با بیان اینکه مدیران مدارس شرایط ایمنی را برای حضور دانش آموزان فراهم می‌کنند، اظهار داشت: هیچ الزامی برای حضور در مدارس وجود ندارد و والدین می‌توانند برای حضور یا عدم حضور فرزندان خود در مدارس تصمیم بگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: حداکثر تعداد دانش آموزان در کلاس‌های درس 10 نفر است و شورای مدارس باید درباره نحوه و زمان حضور دانش آموزان در مدارس تصمیم گیری کنند.

وی هم چنین افزود: حضور کادر اجرایی در مدارس براساس وضعیت کرونایی هر منطقه و مانند کارمندان سایر ادارات خواهد بود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد