hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تهیه گایدلاین درمان سرطان در همه‌گیری کرونا

تهیه گایدلاین درمان سرطان در همه‌گیری کرونا

برومند گفت: با تهیه گایدلاین درمان سرطان در همه‌گیری کرونا، این بیماری تنها بر درمان درصد اندکی از بیماران مبتلا به سرطان تأثیر گذاشت.
محمدعلی برومند دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی ایران، در آستانه برگزاری پنجمین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره سالانه انجمن کلینیکال انکولوژی ایران که روزهای دوم، سوم، نهم و دهم بهمن برگزار می‌شود، اظهار کرد: به دلیل همه‌گیری کرونا، کنگره امسال به صورت وبینار برگزار می‌شود. تلاش کردیم محدودیت‌های ناشی از کرونا را در این زمینه تبدیل به فرصت کنیم. بر همین اساس، حضور اساتید بین‌المللی را در مقایسه با سال‌های گذشته که مشکلاتی در رفت و آمد و حضور آن‌ها وجود داشت، افزایش دادیم.
او با اشاره به اینکه شعار کنگره امسال «درمان سرطان ورای محدودیت‌ها» است، گفت: با حضور اساتید و صاحب‌نظران برجسته داخلی و خارجی، در خصوص موضوعاتی همچون سرطان‌های سینه، معده، رحم، سر و گردن، پروستات، تومور مغزی و لنفوم بحث و تبادل نظر می‌شود. همچنین از آنجایی که پزشکان با چالش‌های اخلاقی در تصمیم‌گیری برای بیماران مبتلا به سرطان روبرو هستند، امسال میز گردی با موضوع اخلاق پزشکی در کنگره طرح می‌شود. هدف از توجه به این موضوع این است که بهترین تصمیم برای بیمار و حمایت از خانواده او انجام گیرد.
دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی ایران با اشاره به اینکه سرطان معده کشنده‌ترین سرطان در کشور ما محسوب می‌شود، گفت: بر همین اساس نیز در کنگره امسال به درمان سرطان معده به صورت مفصل می‌پردازیم.
این عضو هیئت علمی دانشگاه شهید صدوقی یزد درباره تأثیر همه‌گیری کرونا در تشخیص و درمان به موقع سرطان گفت: در ابتدای شیوع کرونا بیماران هراس و نگرانی زیادی برای مراجعه به پزشکان و مراکز درمانی داشتند؛ به طوری که با تأخیر تشخیص در مبتلایان جدید و قطع درمان در بیماران تحت درمان‌های ضدسرطان مواجه می‌شدیم، اما به مرور این مشکل برطرف شد و در حالی که در اوایل شیوع کرونا شاهد کاهش آمار مراجعه بیماران به مراکز درمانی بودیم، با گذشت زمان مراجعات به مراکز درمانی و پیگیری افراد در خصوص بیماریشان تقریبا بیشتر شده است.
برومند گفت: انجمن رادیوتراپی و انکولوژی در ابتدای شیوع کرونا، تهیه گایدلاین کشوری درمان سرطان در همه‌گیری کرونا را مد نظر قرار داد و در همکاری با وزارت بهداشت، این موضوع به سرعت محقق شد. در حال حاضر نیز درمان و تشخیص بیماران مبتلا به سرطان به خوبی در حال انجام است و می‌توان گفت که با تهیه این گایدلاین، همه‌گیری کرونا تنها بر درمان درصد اندکی از بیماران مبتلا به سرطان تأثیر گذاشت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد