hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تثبیت مالکیت تمامی عرصه‌های ملی تا پایان ۱۴۰۰

تثبیت مالکیت تمامی عرصه‌های ملی تا پایان ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی تثبیت مالکیت تمامی عرصه‌های ملی تا پایان ۱۴۰۰کشور به نقل از ایانا، رضا افلاطونی، معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در حوزه جنگل‌ها با آن مواجه بودیم تشخیص و تثیت مالکیت دولت نسبت به عرصه‌های ملی بوده است که برابر قوانین و مقررات موجود از جمله قانون جامع حدنگار اراضی (کاداستر) باید تاکنون انجام می‌شد.

افلاطونی گفت: تا پایان سال ۱۳۹۸ کمتر از ۴۰ میلیون هکتار از عرصه‌های ملی را تثبیت مالکیت انجام داده بودیم و سند مالکیت به نام دولت اخذ شده بود و با بحث جهش تولید، سازمان جنگل‌ها و مراتع با تعامل با برخی از سازمان‌ها از جمله سازمان ثبت، توانست برنامه‌های خوبی را اجرا کنند و در سال جاری فقط ۳۳ میلیون هکتار از اراضی ملی کاداستر انجام شده و سند مالکیت به نام دولت صادر شده است و تا پایان سال هم ۴۸ میلیون هکتار اراضی ملی کاداستر خواهد شد که مجموعاً ۸۸ میلیون هکتار از اراضی ملی تثبیت مالکیت خواهد شد.

او افزود: تا پایان سال ۱۴۰۰ تمامی عرصه‌های ملی کاداستر خواهد شد و سند مالکیت صادر خواهد شد.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت:برابر آخرین آمار‌های موجود در سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور اراضی ملی شناخته شده در سطح کشور مشمول بر جنگل، اراضی جنگلی، بیشه و مرتع بالغ بر ۱۳۵ میلیون هکتار است که در اقلیم‌های مختلف کشور هست.

او یادآور شد: چهار اقلیم هیرکانی، زاگراس، ایرانی تورانی و خلیجی عمانی تقسیم بندی یی است که در سازمان جنگل‌ها و مراتع نسبت به اراضی ملی انجام داده ایم.

اصغر رفیعی، مدیرکل حفظ کاربری اراضی سازمان امور اراضی دیگر میهمان برنامه هم گفت: اگر قوانین موجود اراضی را تمام دستگاه‌های ذیربط به درستی اجرا کنند مشکلی پیش نمی‌آید.

رفیعی تاکید کرد: با توجه به اینکه در قانون خرد شدن اراضی کشاورزی ممنوع است، اما روز به روز شاهد کاهش اراضی کشاورزی هستیم و اگر فردی اقدام به خرد کردن اراضی کشاورزی کند ضمانت اجرایی برایش گذاشته نشده است که چه مجازاتی برای آن در نظر گرفته شود.

او گفت: نیازمند اصلاح قانون ارث و اراضی کشاورزی هستیم و اگر این اتفاق نیفتاد، اراضی ما به شدت در حال خرد شدن است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد