hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > احمدی: امیرآبادی دستور‌کار‌های مجلس را تند می‌گوید و جلو می‌رود

احمدی: امیرآبادی دستور‌کار‌های مجلس را تند می‌گوید و جلو می‌رود

نماینده رشت از روند تند بررسی دستورکار‌های صحن علنی مجلس در صحن علنی انتقاد کرد.
محمدرضا احمدی نماینده رشت در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری آیین نامه‌ای، خطاب به هیئت رئیسه گفت: برای بعضی از همین مواد لایحه شوراهای حل اختلاف وقت گذاشتیم و مطالعه کردیم که درباره برخی از مواد بحث کنیم و تغییراتی ایجاد شود، اما آقای امیرآبادی ظاهراً توجهی به این موضوعات نکردند و هر چقدر دست بلند کردیم، اجازه نمی‌داده نمی‌شود و تند گفته می‌شود و جلو می‌روید.
او ادامه داد: یکی از اشکالاتی که به مجلس قبلی می‌گیرند، تصویب  برجام در کمتر از ۲۰ دقیقه بود و این یک لکه ننگ بر مجلس شد که الان ضرر و آسیب‌های تصویب برجام را همه شاهد هستیم, اما «رهرو آن نیست که گهی تند و گهی خسته رود/ رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود»؛ نمی‌دانم دلیل این شتابی که ماده و تبصره‌ها را تصویب می‌کنید، چیست.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس این تذکر نماینده را وارد ندانست و بیان کرد: روی این لایحه در قوه قضاییه کار کارشناسی دقیق و وقت‌گذاری انجام شده است؛ دولت هم نظر خود را اعلام کرده و نهایتاً در کمیسیون بررسی شده است. دو فوریت لایحه برای جلوگیری از خلأ قانونی تصویب شد و پس بررسی  دوباره کمیسیون قضایی و حقوقی و پیشنهاد نمایندگان به صحن علنی آمده است. بر اساس آیین‌نامه از شب قبل که دستور در صحن بیاید، در سیستم فرصت ارائه نظر وجود داشته است و روال آیین نامه را دقیق رعایت کردیم.
او افزود: روند بررسی‌ها را با دقت کنترل می‌کنم و حتی اگر جایی هم آقای امیرآبادی خواهش می‌کند نمایندگان درخواستشان را بیان نکنند، بنده می‌گویم این کار را نکنید. حتماً جایی که پیشنهاد الحاقی باشد، بحث می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد