hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > شاخص و معاملات بورس امروز سه‌شنبه ۳۰ دی‌ماه ۹۹

شاخص و معاملات بورس امروز سه‌شنبه ۳۰ دی‌ماه ۹۹

شاخص کل در ادامه روند کاهشی روز‌های گذشته، صبح امروز کار خود را با عقب‌نشینی ۱۶ هزار واحدی آغاز کرد. این روند نزولی بعد از ۳۰ دقیقه به کاهش ۲۰ هزار واحدی شاخص کل منجر شد. تا اینجای کار شاخص کل ۱.۷۴ درصد و شاخص هم‌وزن ۱.۰۸ درصد کاهش پیدا کرده‌اند. وضعیت بازار امروز نسبت به روز‌های خونین گذشته بهتر است، اما همچنان روند نزولی در اکثریت نماد‌ها وجود دارد. تا اینجای کار فارس، فملی، فولاد، وبملت، شپنا، وپاسار و وتجارت بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل گذاشته‌اند.  

ظهور نماد‌های سبزرنگ روی نقشه بازار


به گزارش فرارو، در ساعات ابتدایی معاملات امروز از مجموع ۳۰۴ نماد بورسی حدود ۲۴۴ نماد روند نزولی دارند و شاهد افزایش نسبی قیمت سهام در ۶۰ نماد هستیم. همچنین در فرابورس هم از مجموع ۲۱۲ نماد معامله شده، ۱۶۹ نماد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند و ۴۳ نماد در مدار صعودی حرکت می‌کنند. شرایط نسبت به روز گذشته کمی بهتر است، اما همچنان نماد‌های قرمزرنگ اکثریت قاطع را در اختیار دارند.
 
جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز سه‌شنبه ۳۰ دی‌ماه ۹۹نقشه بازار در ابتدای معاملات روز سه‌شنبه ۳۰ دی‌ماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)
 
رنگ سبز به برخی نمادهای بازار برگشته است. هرچند خیلی از نماد‌ها همچنان در صف فروش قرار دارند و رنگ سرخ به خود گرفته‌اند. مثلا در گروه محصولات شیمیایی شاهد افزایش قیمت و حتی تشکیل صف خرید برای زاگرس، بوعلی، شفن و چند نماد دیگر هستیم. در طرف مقابل نوری، پترول، شاروم، فارس، قرن، شلرد و شگویا همچنان به روند نزولی خود ادامه می‌دهند. در گروه صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF شاهد‌ی تغییر روند عجیب هستیم. قیمت واحد‌های سرمایه‌گذاری در اغلب صندوق‌های سهامی بیش از پنج درصد افزایش پیدا کرده  واین رشد نصیب صندوق‌های دولتی دارا یکم و پالایش هم شده است. در گروه فلزات اساسی تعداد صف‌های فروش کمتر شده، اما نماد‌های فلزی هنوز نتوانسته‌اند به روند صعودی برسند و شاهد رنگ قرمز برای آن‌ها هستیم. در گروه خودرو و ساخت قطعات، خساپا نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‌شود، اما دیگر نماد‌های گروه همگی نزولی و قرمزرنگ هستند. بانک‌ها صف فروش ندارند، اما با کاهش قیمت روبرو شده‌اند و تمام نماد‌های گروه قرمزرنگ است. در بین دارویی‌ها، داوه، ددام و دتوزیع روند صعودی و دیگر نماد‌های از جمله برکت عموما روند نزولی دارند. هولدینگ‌ها، سیمانی‌ها و استخراج کانه‌های فلزی از جمله گروه‌های نسبتا سبزرنگ بازار امروز هستند و انبوه‌سازی، فرآورده‌های نفتی، نهاد‌های مالی، غذایی‌ها، اطلاعات و ارتباطات، عرضه برق و گاز، بیمه‌ها، حمل و نقل و ساخت محصولات فلزی از جمله گروه‌های قرمزرنگ بازار امروز به حساب می‌آیند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد