hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > تاخیر در پرداخت بیمه بیکاری کرونا به ۹۱ هزار نفر از مشمولان

تاخیر در پرداخت بیمه بیکاری کرونا به ۹۱ هزار نفر از مشمولان

رئیس گروه بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی درباره آخرین وضعیت بیمه بیکاری کرونا، توضیحاتی داد.

محمد بایندریان رئیس گروه بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه مدت امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی ، درباره آخرین وضعیت بیمه بیکاری کرونا، اظهار کرد: حدود ۹۱ هزار نفر از افرادی که در ایام کرونا شغل خود را از دست دادند بیمه بیکاری را دریافت نکردند و لیست آن‌ها را به سازمان برنامه و بودجه ارسال کردیم و دستور تامین اعتبار برای پرداخت مقرری بیکاری کرونا برای این افراد داده شده است.
وی با اشاره به اینکه ۲۷ دی ماه دستور تامین اعتبار از سوی نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه داده شده است، گفت: هنوز از طرف خزانه دولت پرداخت صورت نگرفته است و تاخیر در پرداخت بیمه بیکاری را به دست سازمان تامین اجتماعی نیست و علت آن را نمی‌دانیم.
رئیس گروه بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه مدت امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: ۱۵ هزار نفر که اطلاعاتشان مشکل داشته و لیست آن‌ها از سوی سازمان برنامه و بودجه به سازمان تامین اجتماعی برگشت خورده است را نیز به وزارت کار اعلام کردیم که به افراد اطلاعات دهند تا برای اصلاح اطلاعات خود اقدام کنند.بایندریان با بیان اینکه این ۱۵ هزار نفر که از خرداد ماه به بعد بیکاریشان استمرار داشته و همچنان مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند نیز مقرری بیکاری را دریافت می‌کنند مشکلی وجود ندارد، گفت: این افراد مقرری بیکاری در ۳ ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت دریافت نکرده‌اند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر اطلاعاتشان را دارید چرا اطلاعات صحیحشان را به سازمان برنامه و بودجه ارسال نمی‌کنید؟ بیان کرد: همکاران ما در بخش IT در حال بررسی اطلاعاتشان هستند تا اطلاعات صحیح آن‌ها را برای سازمان برنامه و بودجه ارسال کنیم.
رئیس گروه بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه مدت امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه حدود یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر بیمه بیکاری کرونا را دریافت کردند و برای آن‌ها پرداخت صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: قصد داریم مجدد مشمولان بیمه بیکاری کرونا پالایش کنیم تا کسانی که از قلم افتاده اند را بررسی کنیم و چرایی مشمول نشدنشان بعد از ثبت در سامانه بیمه بیکاری برایشان پیامک کنیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد