hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > افزایش ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در خوزستان

افزایش ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در خوزستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در روزهای اخیر، نسبت به وقوع پیک بیماری در استان خوزستان هشدار داد.
دکتر سید محمد علوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در استان خوزستان، اظهار کرد: در حال حاضر تمام شهرهای خوزستان به جز آبادان در وضعیت آبی یعنی کم‌خطر و آبادان در وضعیت زرد قرار دارد.
وی با اشاره به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی، افزود: در آغاز اجرای این طرح، در ابتدای آذرماه به طور متوسط هر هفته دو هزار و ۲۴۳ مورد مثبت در استان شناسایی می‌شد که ۴۱۵ مورد از مبتلایان بستری می‌شدند و ۹۸ مورد مرگ داشتیم.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در هفته گذشته تعداد موارد مثبت به ۸۱۴ مورد کاهش یافت، یعنی حدود ۶۳ درصد در موارد بیماری کاهش داشتیم. موارد بستری نیز به ۹۲ مورد و موارد مرگ به ۱۵ نفر رسید. یعنی در موارد بستری حدود ۷۸ درصد و در موارد مرگ و میر ۸۴ درصد کاهش داشته‌ایم.
علوی بیان کرد: با این وجود، در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن موارد بیماری حدود ۶۴ درصد، موارد بستری ۳۱ درصد و موارد مرگ ۷ درصد افزایش یافته است.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: این افزایش موارد بیماری و مرگ و میر، زنگ خطر است. بارها هشدار دادیم که با اعلام وضعیت کم‌خطر، مردم نباید فکر کنند کرونا تمام شده و عادی‌انگاری کنند.
وی گفت: اگر وضع به همین روال ادامه یابد، شاهد خیز و پیک بیماری در بهمن‌ماه خواهیم بود.
علوی بیان کرد: با توجه به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی ادارات و مردم، در حال حاضر کاملا خطر احساس می‌شود. کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی‌انگاری، زنگ خطر وقوع پیک بیماری است و اگر این بار کرونا اوج بگیرد، بیماری شدیدتر خواهد بود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر شاهد شیوع ویروس انگلیسی در دنیا هستیم و در کشورهای اروپایی و آمریکا، این ویروس مردم را گروه گروه می‌کشد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: موارد تک‌گیری از این ویروس در سطح کشور ما نیز شناسایی شده است. از طرف دیگر ویروس‌های جدید جهش‌یافته‌ در برزیل و یا کشورهای دیگر نیز گزارش می‌شود بنابراین با توجه به اینکه هنوز واکسن انبوهی برای کرونا که میزان تأثیرگذاری آن به صورت دقیق مشخص شده باشد یا داروی مؤثری برای این بیماری وجود ندارد، چاره‌ای جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداریم.
علوی با اشاره به خبرهای منتشرشده در خصوص تولید واکسن کرونا، بیان کرد: اطلاعات نادرست موجب می‌شود مسائل واقعی به اطلاع مردم نرسد. مطرح شدن موضوع تولید واکسن موجب شده مردم فکر کنند دیگر نیازی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد و نباید زندگی را برای خود سخت کنند.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: این در حالی است که حتی اگر واکسن مؤثری وجود داشته باشد، شاید یک تا دو سال طول بکشد تا همه مردم به آن دسترسی پیدا کنند. اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود مشکلات عدیده‌ای ایجاد خواهد شد که هیچ کس نمی‌تواند جوابگوی آن باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد