hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > وضعیت جزیره هرمز و قشم به لحاظ کرونا بسیار نگران کننده است

وضعیت جزیره هرمز و قشم به لحاظ کرونا بسیار نگران کننده است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: وضعیت جزیره هرمز و قشم به لحاظ کرونا بسیار نگران کننده است.
فاطمه نوروزیان بیان داشت: در حال حاضر ۸۹۳ مبتلا به ویروس کرونا نیز در استان هرمزگان پس از تشخیص پزشکی در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و اقدامات و مراقبت‌های درمانی برای آنان در حال انجام است.
به گفته وی، هر چه گردش ویروس کرونا بیشتر باشد، خسارت‌های جبران ناپذیری به سلامت و اقتصاد جامعه وارد خواهد شد که جبران آن ممکن است سخت و یا حتی امکان پذیر نباشد و از همین رو قرنطینه خانگی و پرهیز از ترددهای غیرضروری در سطح جامعه از اهمیت بسیار بالایی در جهت کنترل این ویروس برخوردار است.
نوروزیان خاطرنشان کرد: بارها تاکید شده که شرایط استان هرمزگان بسیار حساس و شکننده است و در صورت تداوم این سفرها و بی توجهی مردم به پروتکلهای بهداشتی، باید شاهد قرمز شدن دوباره استان باشیم که هم اکنون نیز وضعیت جزیره هرمز و قشم بسیار نگران کننده است و براساس آمارهای اعلام شده بیش از ۴۰ هزار مسافر در روزهای گذشته وارد این جزایر شدند.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهارداشت: کارشناسان حاضر برای مسافرانی که قصد ورود به جزایر قشم و هرمز دارند، این تست را انجام می دهند و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک یا مثبت کرونا، مورد شناسایی شده و همراهان آنان را با همانگی دیگر دستگاه های مسوول به استان مبداء بازگشت می دهند.
وی عنوان کرد: از آنجایی که بیماری های تنفسی به سرعت در سطح جامع پخش می شوند، باید با جدیت بیشتر پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنیم تا از ابتلا به این ویروس از هر نوعی از آن در امان بمانیم.
نوروزیان اضافه کرد: برای کاهش هر چه بیشتر مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا، خواستار توجه ویژه مردم به رعایت پروتکلهای بهداشتی هستیم تا بتوانیم از این بحران با کمترین آسیب گذر کنیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد