hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نگرانی مسئولان از اوج‌گیری کرونا در اردبیل؛ وقتی تغییر رنگ‌ها با سهل‌انگاری‌ها بی‌معنی می‌شود

نگرانی مسئولان از اوج‌گیری کرونا در اردبیل؛ وقتی تغییر رنگ‌ها با سهل‌انگاری‌ها بی‌معنی می‌شود

نگرانی مسئولان از اوج‌گیری کرونا در اردبیل یکی از دغدغه‌های مهم این روزهای استان ما است که به صدادرآمدن آژیر خطر کرونا با ادامه سهل‌انگاری‌ها و عادی‌پنداری‌ها دور از انتظار نیست.
 این روزها علی‌رغم این که استان اردبیل در وضعیت آبی و زرد به سر می‌رسد، اما طبق گفته مسئولان و متخصصان پزشکی افزایش ابتلا و فوتی‌ها در استان اردبیل ادامه دارد؛ به طوری که مسئولان در حال حاضر از شرایط کنونی نگران هستند و ادامه این شرایط را بازگشت به شرایط بحرانی عنوان می‌کنند.
از طرفی سهل‌انگاری‌ها و عادی‌پنداری‌ها نیز سبب شده تا مشکلات فراوانی در این زمینه به وجود آید و بر شدّت این نگرانی‌ها بیفزاید، چرا که این موضوع یکی از عوامل مهم افزایش ابتلا به کرونا تلقی می‌شود که سبب بروز و ایجاد مشکلات فراوانی شده است.
اقدامات دستگاه‌های نظارتی برای مهار کرونا کافی نیست
در این باره  مسعود امامی‌یگانه فرماندار اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر مسئولان از اوج‌گیری کرونا در اردبیل به شدّت نگران هستند که به همین منظور با ادامه این شرایط و سهل‌انگاری‌ها زنگ خطر شیوع مجدد کرونا در استان به صدا درخواهد آمد.
وی با اشاره به این که رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نیز جلوگیری از ساده‌انگاری مسئله یک اولویت اساسی و مهم است، بیان کرد: انتظار می‌رود با نظارت دستگاه‌های متولی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دستورالعمل‌ها و نکات بهداشتی در اماکن پرتجمع و فروشگاه‌ها نصب و اطلاع‌رسانی شود تا از شیوع مجدد بیماری جلوگیری به عمل آید.
فرماندار اردبیل ادامه داد: برنامه‌ریزی در راستای فرهنگ‌سازی و توصیه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید به عنوان یک اولویت اساسی مبنای کار قرار گیرد و در این زمینه در صورتی که سهل‌انگاری و بی‌توجهی ادامه داشته باشد بدون شک با مشکلات اساسی مواجه خواهیم شد.
امامی‌یگانه اظهار کرد: ارائه برگه‌های آموزشی در رزمایش مقابله با کرونا نیز از موارد دیگری است که در چند روز اخیر در مناطق مختلف شهر محقق شد و مهم‌ترین انتظار ما از هم‌استانی‌ها جلوگیری از تردد در مناطق پرتجمع شهر است تا بتوانیم زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم.
وی بیان کرد: علی‌رغم این که دستگاه‌های نظارتی تا حدودی می‌توانند رفتارها و رعایت دستورالعمل‌ها را کنترل کنند اما در شرایط کلی وظیفه اصلی بر عهده تک تک افراد جامعه است تا بتوانیم از خطر شیوع کرونا جلوگیری کنیم و انتظار داریم بازاریان و اصناف استان اردبیل و نیز رانندگان تاکسی از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری کنند تا مردم رعایت دستورالعمل‌ها را مورد توجه قرار دهند.
امامی‌یگانه ادامه داد: در حال حاضر کسب و کارهای بسیاری به خاطر کرونا متحمل خسارت‌های قابل توجهی شده و مشکلات اساسی مالی دارند که به همین منظور از هم‌استانی‌ها انتظار داریم برای درک اهمیت مسئله همکاری‌های لازم را داشته باشند و نیز با رعایت ضوابط بهداشتی و نیز اصولی در کاهش شیوع کرونا همکاری کنند.
عادی‌انگاری کرونا توسط مردم در اردبیل کاملاً ملموس است
شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز در ادامه با اظهار نگرانی از وضعیت کنونی استان اظهار کرد: امیدواریم همکاری همه‌جانبه مردم در کنترل بیماری و مهار آن مورد توجه واقع شود، چرا که هم‌اکنون تجمعات و حضور پرترافیک در فروشگاه‌ها و مراکز عمومی نشان از عادی‌انگاری مردم است.
وی بیان کرد: در صورتی که مردم به مسائل بهداشتی و نکات توصیه شده اهتمام نورزند شرایط بسیار حادی در پیش رو خواهد بود که به همین منظور انتظار می‌رود در این زمینه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود شرایط مناسبی را در استان ایجاد کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: درک تلاش و رنج کادر درمانی نیز در این برهه زمانی بسیار حائز اهمیت است و با توجه به این که هم‌اکنون آن‌ها از شرایط کار بسیار سخت و درمانده شده‌اند بنابراین نیاز است در راستای کنترل وضعیت موجود تمامی شرایط را در نظر بگیریم.
حبیب‌زاده تصریح کرد: در حالی که رسیدن به وضعیت آبی و زرد در استان نشانه خوبی است اما همچنان این وضعیت ناپایدار و نسبی است و نیاز است با همکاری مردم در کاهش شیوع کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس تمام سعی و تلاش خود را به‌کارگیریم.
طبق گفته مسئولان و دستگاه‌های مربوطه مهار و کنترل کرونا بستگی به همکاری مردم دارد و در صورتی که مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام نورزند علاوه بر آغاز محدودیت‌های کرونایی و ضربه اقتصادی به خود و استان با مشکلات عدیده دیگری هم روبه‌رو می‌شوند و آمار فوتی‌ها و ابتلا نیز با شروع پیک چهارم به اوج خود می‌رسد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد