hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > درمان پیچ خوردگی مچ پا با ورزش

درمان پیچ خوردگی مچ پا با ورزش

دبیر انجمن فیزیوتراپی البرز گفت: فردی که دچار پیچ خوردگی مچ پا شده است در مرحله اول باید آرامش و خونسردی خود را حفظ کند.
شقایق فولادوند، دبیر انجمن فیزیوتراپی البرز ، با بیان این که  فردی که دچار پیچ خوردگی مچ پا شده است در مرحله  اول  باید آرامش و خونسردی خود را حفظ کند گفت: معمولا بسیاری از پیچ خوردگی پا درجه ۱ و ۲هستند.
دبیر انجمن فیزیوتراپی البرز افزود: افرادی که دچار پیچ خوردگی پا شدن در این شرایط هر ۴ ساعت یک بار به مدت ۱۰ دقیقه از کمپرس یخ و استفاده کرده و همچنین می‌توانند برای بستن این ناحیه از  باند کشی استفاده کنند.
فولادوند گفت: به افرادی که مچ پای آن ها پیچ خورده توصیه می‌شود در صورت پیچ خوردگی مچ پا، آن را در یک بلندی قرار دهند، به عنوان مثال در حالت خوابیده پای خود را بر روی یک صندلی قرار دهند و سعی کنند با مچ پا حرکات آرام و ساده مثل بالا و پایین انجام دهند. 
او افزود: افراد در صورت پیچ خوردگی مچ پا تحت هیچ عنوان از حرکات جانبی این ناحیه و بیرون و داخل دادن مچ پا استفاده نکنند، در واقع بهترین حرکت، بالا و پایین کردن مچ پا به صورت خیلی آرام است.
دبیر انجمن فیزیوتراپی البرز گفت: اگر درد این ناحیه زیاد بود می‌توانند از یک داروی ضد التهاب ساده مثل استامینوفن استفاده کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد