hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > سرمازدگی قیمت محصولات گلخانه‌ای را افزایش داد

سرمازدگی قیمت محصولات گلخانه‌ای را افزایش داد

رئیس اتحادیه و میوه و تره‌بار یزد اعلام کرد: سرمازدگی گلخانه‌ها و کاهش عرضه علت افزایش قیمت خیارسبز در بازار است.
«محمدحسین مشرف» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا راجع به افزایش قابل توجه قیمت خیار سبز در بازار میوه و تره‌بار یزد گفت: متاسفانه سرمازدگی اخیر موجب خسارت به  گلخانه‌ها و به دنبال آن بروز مشکل در تامین خیار مورد نیاز بازار شد و این مشکل نیز تنها مختص یزد نبوده بلکه برخی استان‌های جنوبی کشور نیز دچار همین خسارت شدند  و به همین دلیل شاهد کاهش عرضه و افزایش قیمت این صیفی در بازار هستیم.
وی با بیان این که در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم خیار سبز در میدان میوه و تره ‌بار یزد ۱۲ هزار تومان است، افزود: قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی نیز به دنبال بروز سرمازدگی به ۳۰۰۰ تا ۶۵۰۰ تومان افزایش یافته است.
مشرف با اشاره به عرضه سیب‌زمینی در دو نوع کهنه و نو، اظهار کرد: قیمت هر کیلو سیب‌زمینی کهنه(انبار شده) از ۲۰۰۰ تا ۳۱۰۰ تومان و سیب‌زمینی نو که از جیرفت تامین می‌شود، از ۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان است.
وی با بیان این که قیمت پیاز در هفته جاری تغییر چندانی نداشته است، گفت: هر کیلو پیاز نو  بین ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان و پیاز کهنه بین ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان در میدان میوه و تره‌بار یزد عرضه می‌شود.
رئیس اتحادیه و میوه و تره‌بار یزد تغییر قیمت سیب درختی را نیز ناچیز خواند و گفت: سیب زرد با قیمت ۵ تا ۱۳ هزار تومان و سیب قرمز از ۴ تا ۱۲ هزار تومان در بازار یزد عرضه می‌شود.
مشرف در پایان نیز اضافه کرد: انواع پرتقال در بازار یزد موجود است که قیمت هر کیلو پرتقال نوع واشنگتنی از ۱۰ تا ۱۶ هزار، تامسون از ۶ تا ۱۱ هزار و پرتقال معمولی از ۶۰۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان است، ضمناً قیمت‌های اشاره شده مربوط به عرضه در میادین است و د
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد