hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > ال‌کلاسیکوی زخمی

ال‌کلاسیکوی زخمی

مسی به‌علت شکستگی استخوان شعاعی آرنج دست راست، 3هفته قادر به فوتبال نخواهد بود و به‌طور قطع بازی این هفته لیگ قهرمانان مقابل اینتر و ال‌کلاسیکوی یکشنبه آینده را از دست خواهد داد.

 در خوش‌بینانه‌ترین حالت، این بازیکن در بازی با اینتر، رئال، لئونیسا (جام‌حذفی)، رایو وایکانو، دوباره اینتر و رئال بتیس غایب است. بارسلونا بعد از خروج او در دقیقه20یک تیم کاملا معمولی بود که 5 فوق و‌اکنش از‌ تراشتگن مانع تغییر برد با اختلاف 2 گل این تیم شد. بارسا حالا در لالیگا 41 بازی بدون باخت خانگی را سپری کرده است اما هواداران نگران این موضوع هستند که در غیاب مسی و در هفته آینده نخستین باخت در ورزشگاه خانگی رقم بخورد؛ خصوصا اینکه رئال در نوکمپ بهتر نتیجه می‌گیرد و بارسا در برنابئو. در آخرین بازی قبل از آغاز دوران مسی، رئال یک بر صفر بارسا را برده بود. از‌ آن ترکیب فقط راموس در ال‌کلاسیکو حاضر است که او هم آن زمان در پست دفاع راست بازی می‌کرد.
چندی پیش سایت ردیت تخمین زد که بارسا بدون مسی می‌توانست در رتبه دهم باشد. آنها 400میلیون‌یورو برای خرید دمبله، آرتور، مالکوم و کوتینیو هزینه کرده‌اند اما بدون مسی یک جای کار همیشه می‌لنگد. از سال2006به این‌سو مسی تقریبا 100بازی را از دست داده یا استراحت کرده که بارسا در این بازی‌ها 66درصد برنده و 13درصد بازنده بوده است، با بیش از 205 گل زده و 0.8گل خورده که البته این آمار فریب‌دهنده‌ای است چون بیشتر بازی‌هایی که مسی در آنها غایب بوده بازی‌های آسانی در کوپا دل‌ری بوده که بارسا با تیم دوم خود هم می‌توانست در آنها برنده شود.
مسی از سال 2004 تا‌کنون فقط 3 ال‌کلاسیکو را از دست داده است. دو تای آخری به‌علت مصدومیت و در نوکمپ بود که کاتالان‌ها برنده نشدند. در سال2006، مسی به‌علت مصدومیت در ال‌کلاسیکو حضور نیافت اما بازی با گل‌های رونالدو نازاریو و رونالدینیو با تساوی یک بر یک به اتمام رسید.در فصل 07-2006 نیز مسی غایب بود که رئال با گل باپتیستا با نتیجه یک بر صفر پیروز شد. مسی در فصل 05-2004بنا به نظر رایکارد در ال‌کلاسیکو حضور نداشت که کاتالان‌ها در نوکمپ با نتیجه 3 بر صفر برنده شدند. مسی تاکنون 38بازی مقابل رئال داشته که حاصل آن 17برد، 9تساوی و 12شکست بوده است. دیه‌گو سیمئونه- سرمربی آرژانتینی اتلتیکو- از اینکه رونالدو رئال و لالیگا را ترک کرده خوشحال است اما او حدس نمی‌زد مسی هم برای مدتی لالیگا را ترک کرده باشد. سیمئونه گفته بود: «پایان دوئل مسی - رونالدو برای لالیگا خوب است. همه تیم‌ها در حال رقابت هستند و برای امتیاز می‌جنگند».
بارسا در حضور 16دقیقه‌ای او صدر جدول را با یک گل و یک پاس گل از مسی از سویا پس گرفت اما بخش مهمی از قدرت خود را از دست داد. والورده که از سبک مربیگری‌اش انتقاد زیادی می‌شود اعلام کرده در غیاب مسی، سبک تیم را تغییر نمی‌دهد؛«به‌خاطر غیبت مسی سبک بازی خودمان را تغییر نخواهیم داد درست مانند بازی با بیلبائو که مسی از ابتدا در ترکیب نبود». البته اشاره او به همان مسابقه‌ای است که بارسا به مشکل خورد و والورده مجبور شد او را در ادامه بازی به میدان بفرستد. در غیاب مسی احتمالا دمبله از ابتدا در ترکیب قرار می‌گیرد، همان بازیکنی که جایگزین مسی مصدوم شد و آن‌قدر توپ لو داد تا خوسپ کاپدویا- خبرنگار اسپانیایی- توییت کند: «دمبله باید به لاماسیا برود»! آرتورو ویدال هم یکی از گزینه‌های والورده برای محکم کردن کمربند خط میانی در غیاب ستاره آرژانتینی است. همان بازیکنی که وانمود می‌کند آنتی‌رئالی است و مدتی است برای حضور در ترکیب التماس می‌کند. تصاویری از این هافبک خشن و پرحاشیه شیلیایی در جریان بازی با سویا روی نیمکت شکار شده که او را در حال چرت زدن وسط بازی نشان می‌دهد.
اوضاع در رئال هم اصلا خوب نیست. شنیده می‌شد بعد از باخت خانگی به لوانته، لوپتگی اخراج می‌شود اما او فعلا تا ال‌کلاسیکو در پست خود باقی می‌ماند. اما آمار باورنکردنی 5 شکست،5 برد و 2 تساوی از 12بازی و نتایج در ۵بازی اخیر؛ رئال ۱ - لوانته ۲، آلاوس ۱ - رئال صفر، زسکا ۱ - رئال صفر، رئال صفر - اتلتیکو صفر، سویا ۳ - رئال صفر برای اخراج یک مربی در رئال‌مادرید کافی است اما باند راموس فعلا مانع اخراج لوپتگی شده است. گزینه‌های جانشینی او هم چندان جذاب نیستند. کونته با آن سبک دفاعی‌اش جایی بین هواداران ندارد و سانتیاگو سولاری هم بی‌تجربه است. آرسن ونگر هم که بعد از چندبار رد کردن پیشنهادهای رئال در گذشته از چشم پرس افتاده. راموس بعد از رفتن رونالدو حاکم مطلق رختکن است و می‌تواند روی رئیس باشگاه تأثیر بگذارد و او را از اخراج لوپتگی در این مقطع منصرف کند. پاداش این دفاع جانانه هم نقشی است که سرمربی به کاپیتان سپرده و پنالتی‌ها و بعضی ضربات آزاد را می‌گذارد
او بزند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد