hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > بیماری صرع قابل کنترل است

بیماری صرع قابل کنترل است

یک متخصص مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: تشخیص زودهنگام بیماری صرع از آسیب‌های مغز جلوگیری می‌کند.
مجتبی خزایی متخصص مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: مهم‌ترین علت بیماری صرع ضربه به سر، تب بالا در کودک، وراثت است.
او در ادامه با اشاره به اینکه بیماری صرع یک اختلال سیستم عصبی است که تشنج شایع‌ترین علائم این بیماری است افزود: لرزش دست پا، پرش دست و پا، خیره شدن چشم به یک نقطه از دیگر علائم این بیماری محسوب می‌شود.
متخصص مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه حملات تشنج زیاد طول نمی‌کشد، بیان کرد: تشنج‌های که بالای ۵ دقیقه طول بکشد تشنج‌های مداوم است و باید تحت درمان قرار بگیرند و تشنج‌های که یک بار در طول زندگی برای فرد صورت گیرد و دیگر تکرار نشود تشنج‌های خوش خیم به حساب می‌آید و نیاز به دارو درمانی ندارد.
خزائی با اشاره به اینکه استرس روی کارکرد سیستم‌های مغز تاثیر منفی می‌گذارد گفت:یکی از راه‌های کنترل بیماری صرع دوری از استرس و پرهیز از مشاغل پر استرس است.
او اظهار کرد: داروی بیمار نباید بدون تجویز پزشک قطع شود چرا که پزشک معالج با بررسی نوار مغز‌ی گرفته شده از بیمار به قطع یا کم کردن دارو اقدام می‌کند.
این متخصص مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: استفاده از ویتامین ب ۱، ب ۶، ب ۱۲، کلسیم، منیزیم، ویتامین دی، اسید فولیک، مصرف میوه و سبزیجات و عدم مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار در کنترل بیماری صرع موثر است.
او در ادامه بیان کرد: در هنگام حملات تشنج باید در دهان بیمار وسیله‌ای نرمی قرار داد که به زبان بیمار صدمه وارد نشود.
خزایی در ادامه گفت: بیمار مبتلا به صرع باید خواب کافی داشته باشد و به دور از خستگی و استرس باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد