hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > منشأ بذر سیب‌زمینی‌های وارد شده به اردبیل خوراکی است

منشأ بذر سیب‌زمینی‌های وارد شده به اردبیل خوراکی است

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بذر سیب‌زمینی‌های وارد شده به اردبیل خوراکی است و انتظار داریم کشاورزان آفات و بیماری‌ها را به استان منتقل نکنند چرا که احتمال آلوده بودن بذر سیب‌زمینی غیربومی وجود دارد.
خلیل نیکشاد صبح امروز در بازدید از مزارع دشت اردبیل و دیدار با برخی سیب‌زمینی‌کاران اظهار داشت: لزوم توسعه و کشت محصولات بومی داخل استان نیازمند بررسی‌های بیشتر برای رسیدن به یک وضعیت مطلوب است.
وی با اشاره به این که ورود بذر سیب‌زمینی سیب‌زمینی از استان‌های دیگر به اردبیل آفات و بیماری وارد استان می‌کند، بیان کرد: امیدواریم سیب‌زمینی‌کاران از بذر بومی و محلی استان در مزارع منطقه استفاده کنند و محصولی سالم و ارگانیک تولید کنند.
رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: سیب‌زمینی اردبیل از پاک‌ترین محصولات تولیدی استان در کشت این محصول است و اراضی شهرستان‌های اردبیل جزو مناطق سالم کشور است که به همین منظور با داشتن شناسنامه و گواهی تأئید در کشور می‌تواند به برند تجاری تبدیل شود در حالی که هم‌اکنون به شکل تجاری تولید نمی‌شود.
نیکشاد اظهار کرد: سیب‌زمینی‌هایی که به عنوان بذر وارد استان می‌شود خوراکی است و سلامت بذر سیب‌زمینی اردبیل بیشتر از آن‌ها است که انتظار داریم سیب‌زمینی‌کاران به کارشناسان جهاد کشاورزی اعتماد کرده و مزارع خود را از بذر بومی تهیه کنند.
وی تصریح کرد: انتظار ما از کشاورزان این است که تا با پایش مزارع خود و کشاورزان بذر مورد نیاز را به صورت مطلوب تهیه و توان تولید بذر را افزایش دهند که به همین منظور هرسال 4.5 میلیون قطعه مینی‌تیوبر در استان تولید می‌شود.
رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: کیفیت سیب‌زمینی اردبیل در کشور بسیار بالاست و سالانه 700 تا 800 هزار تن محصول سیب‌زمینی در استان اردبیل تولید می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد