hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > دریافت حق‌النظاره چاه‌های آب از صنایع وابسته به کشاورزی در قزوین ممنوع شد

دریافت حق‌النظاره چاه‌های آب از صنایع وابسته به کشاورزی در قزوین ممنوع شد

استاندار قزوین گفت: دریافت حق‌النظاره با نرخ صنعتی برای بهره‌گیری از چاه‌های آب توسط صنایع وابسته به کشاورزی ممنوع است و بخشنامه وزارت نیرو در این مورد مخالف قانون تصویب‌شده توسط مجلس است.

هدایت‌الله جمالی‌پور با بیان اینکه میزان دریافت حق‌النظاره چاه‌های آب شرب از واحدهای دامداری به ویژه مرغداری‌ها و گاوداری‌ها در استان بسیار بالاست، اظهار داشت: دریافت حق‌النظاره با نرخ صنعتی برای بهره‌گیری از چاه‌های آب توسط صنایع وابسته به کشاورزی ممنوع است و بخشنامه وزارت نیرو در این مورد مخالف قانون تصویب‌شده توسط مجلس است.

وی با بیان اینکه مدیران صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی درخواست ایجاد وحدت رویه در اخذ این حق‌النظاره و کاهش میزآن به نرخ کشاورزی داشتند، اضافه کرد: درست است که صنایع تبدیلی و دامی ما واحد صنعتی محسوب می‌شوند، اما چون مجوز فعالیت و پروانه بهره‌برداری خود را از سازمان جهاد کشاورزی می‌گیرند، بنابراین مشمول پرداخت تعرفه صنعتی در حوزه حق‌النظاره چاه‌های آب نمی‌شوند.

جمالی‌پور ادامه داد:‌ با توجه به اینکه صاحبان و مدیران واحدهای دامی و لبنی ما از ما خواستند که درباره دریافت یا عدم دریافت حق‌النظاره چاه‌های آب از دامداری‌های صنعتی اقدام کنیم، با توجه به قانون جدید مجلس با این موضوع موافقت کردیم و از این به بعد شرکت آب منطقه‌ای باید حق‌النظاره یادشده را حداکثر به میزان 30 تا 50 درصد تعرفه صنعتی در نظر گرفته و با تعرفه کشاورزی محاسبه کند.

استاندار قزوین با تاکید بر لزوم توقف صدور اجراییه ثبتی علیه مالکان واحدهای دام و طیور در مورد عدم پرداخت حق‌النظاره توسط شرکت آب منطقه‌ای گفت: در ضمن آب منطقه‌ای حق ندارد از هیچ واحدی در این حوزه شکایت کند؛ در غیر این صورت مرتکب کار خلاف قانون شده و با مدیر این دستگاه برخورد قانونی می‌شود.

جمالی‌پور با اشاره به استفاده برخی از دامداری‌های از آب صنعتی تاکید کرد: با توجه به سنگین بودن هزینه‌ها و جرایم در این خصوص شرکت آب منطقه‌ای نباید از دامداری‌هایی که تاکنون از صنعتی بودن مجوز چاه آب خود اطلاع نداشته‌اند، حق‌النظاره اخذ کند و اگر میزان بدهی آن خیلی زیاد بود، تخفیف‌های قانونی لازم را برای آنها در نظر بگیرد.

وی یادآور شد: در اجرای قانون نباید اسیر ظواهر آن شویم و وزارت نیرو هم باید آگاه باشد که واحدهای دامداری که مجوز کاری خود را بر مبنای تبصره 4 از وزارت جهاد کشاورزی می‌گیرند، مشمول پرداخت حق‌النظاره صنعتی نمی‌شوند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد