hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > ۹۷ پرونده اوقاف استان سمنان از مراجع قضائی در حال پیگیری است

۹۷ پرونده اوقاف استان سمنان از مراجع قضائی در حال پیگیری است

مدیرکل اوقاف سمنان بابیان اینکه ۹۷ پرونده اوقاف استان از مراجع قضائی در حال پیگیری است، گفت: اکثریت این پرونده‌ها وارد مرحله دادرسی شده است.


حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی در جلسه اداری اوقاف به میزبانی یکی از بقاع متبرکه سمنان ضمن بیان اینکه ۹۷ پرونده اوقاف استان سمنان از مراجع قضائی در حال پیگیری است، ابراز داشت: برای احقاق و جلوگیری از تضییع حقوق موقوفات استان تلاش می‌شود که باید گفت اکثریت این پرونده‌ها در مرحله دادرسی قرار دارد.

وی بابیان اینکه طی سال جاری ۷۲ مورد این پرونده‌ها وارد جریان دادرسی شدند، افزود: موضع این پرونده‌ها اغلب وصول حقوق املاک وقفی از قبیل مطالبه اجاره‌های معوقه و اجرت‌المثل ایام تصرف و آرای شاخص در راستای تثبیت وقفیت و بازگرداندن اراضی وقفی که در سنوات گذشته از وقفیت خارج شدند، است.

مدیرکل اوقاف استان سمنان بابیان اینکه از ابتدای سال جاری ۵۱ فقره رأی به نفع موقوفات استان صادرشده است، ابراز داشت: ارزش ریالی آرای صادرشده به نفع موقوفات استان سمنان حدود ۲۵۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

تدینی همچنین از برگزاری ویژه‌برنامه سوگواره یاس نبوی هم‌زمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) و ایام فاطمیه از ۲۵ لغایت ۲۹ دی‌ماه در استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: این برنامه‌ها در ۲۰ امامزاده استان برگزار خواهد شد که با توجه به شرایط کرونا به‌صورت حضوری، مجازی و کاروانی است.

وی بابیان اینکه شیوه دعوت حضوری باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گیرد، افزود: کانال‌های ایجادشده به نام امامزادگان در شبکه‌های اجتماعی نیز طی این ایام فعالیت خود را گسترش خواهند داد و علاقه‌مندان از این طریق می‌توانند برنامه‌ها را دنبال کنند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد