hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بازگشایی مدارس و نگرانی والدین؛ آیا شرایط در استان فارس برای بازگشایی فراهم است؟

بازگشایی مدارس و نگرانی والدین؛ آیا شرایط در استان فارس برای بازگشایی فراهم است؟

بعد از اعلام تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس نگرانی و بلاتکلیفی برای والدین و دانش‌آموزان در استان فارس ایجاد شده است.
با توجه به شیوع ویروس کرونا وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان با رویه همیشه تغییر کرد و مجازی شد و دانش‌آموزان با استفاده از برنامه شاد مشغول آموزش شده و امتحانات نوبت اول خود را نیز پشت سر گذاشتند. با بهتر شدن شرایط ویروس کرونا و تغییر رنگ‌بندی در استان‌ها وزارت آموزش و پرورش تصمیم به بازگشایی مدارس گرفت و شیوه‌نامه‌ای نیز در این زمینه ابلاغ کرد.
صبح روز دوشنبه دستورالعمل بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ابتدای بهمن ماه به ادارات کل آموزش و پرورش ارسال شد و طبق این شیوه‌نامه استان‌هایی که آبی و زرد هستند می‌توانند اقدام به بازگشایی مدارس کنند به عبارتی حدود 7 روز دیگر مدارس با رعایت شروطی به روال سابق بازمی‌گردند.
در بندهای این دستورالعمل چنین آمده است که آموزش در دو پایه‌ اول و دوم مقطع ابتدایی تمام مدارس شهرهای زرد و آبی به‌صورت حضوری برگزار می‌شود البته در مدارسی که دانش‌آموزان در کلاس‌های درس این دو پایه بالاتر از 10 نفر هستند، لازم است دانش ‌موزان با برنامه‌ریزی مدیران مدارس، در روزهای هفته توزیع شوند و ضمنا مدیران مدارس دقت کنند تا همه دانش ‌موزان از آموزش حضوری بهره‌مند شوند.
همچنین براساس این مصوبه در مناطق با وضعیت آبی همه مدارس چه ابتدایی و چه متوسطه که کمتر از 50 نفر دانش‌آموز دارند،  به‌صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. درمناطق با وضعیت زرد و آبی آموزش هنرجویان هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش نیز حضوری است.
براساس این مصوبه مهم‌ترین نکته در بازگشایی مدارس، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری کلاس‌های حضوری با تعداد تنها 10 نفر از دانش‌آموزان است. در همین راستا حمیدرضا شعبانی، مدیر روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استان فارس اظهار داشت: توجه به اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر اینکه هیچ نقطه‌ای از فارس در وضعیت قرمز نیست، همه کادر اداری و اجرایی تمام مدارس استان موظف به حضور در آموزشگاه‌ها هستند.
در ادامه شیوه‌نامه آمده است که مدیران مدارس موظف هستند تا اول بهمن‌ماه برنامه‌ریزی کنند و با آگاه کردن خانواده‌ها، نحوه برگزاری کلاس‌های حضوری را به اطلاع آنان برسانند. حضور دانش‌آموزان هرچند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای والدین نگرانی‌‌هایی در پی دارد. والدین یکی از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در همین راستا بیان کرد: با وجود اینکه فرزند من امتحانات خود را به پایان رسانده است رفتن به مدرسه را کار منطقی نمی‌دانم.
وی در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: پسر من کلاس اول است و تقریبا نیمی از سال را به صورت مجازی سپری کرده حال تغییر شرایط و حضور در مدارس ممکن است برای کودکانی در این سن قابل انطباق نباشد. علاوه بر این کودکان در کنار هم ممکن است رعایت پروتکل‌های بهداشتی را نادیده بگیرند.
تصمیم بازگشایی مدارس با توجه به وضعیت استان بر عهده مدیران اداره کل آموزش و پرورش قرار گرفته است، فرهاد اسماعیلی در همین رابطه در پاسخ به سوال تسنیم درباره تعیین تکلیف برای بازگشایی مدارس در استان فارس اظهار داشت: بازگشایی مدارس در استان فارس بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا است و ما طبق رنگ‌بندی عمل می‌کنیم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس بیان کرد: از نظر آموزشی و تربیتی موافق 100 درصد بازگشایی مدارس استان فارس هستم اما از بابت سلامت مردم ستاد ملی و استانی کرونا تصمیم می‌گیرد و ما طبق دستور العمل پیش می‌رویم.
منوط کردن بازگشایی مدارس آن هم در زمانی کمتر از 7 روز دیگر تا ابلاغ وزارت خانه به تشکیل جلسه و تصمیم ستاد استانی می‌تواند هم نگرانی بیشتر والدین را به دنبال داشته باشد و هم منجر به سردرگمی آنان شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد