hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > فروش مرغ بیشتر از ۲۰هزار و ۴۰۰تومان به ازای هر کیلو تخلف است

فروش مرغ بیشتر از ۲۰هزار و ۴۰۰تومان به ازای هر کیلو تخلف است

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه مشکل نهاده مرغداران حل و فصل شد، گفت: فروش مرغ بیشتر از ۲۰هزار و ۴۰۰تومان به ازای هر کیلو تخلف است.

مهرداد مرادمند، اظهار داشت: در استان اصفهان با توجه به اقلیم خشکی که داریم از نظر وضعیت تامین آب کشاورزی در مضیقه هستیم و مجبور هستیم اقداماتی را انجام دهیم که در راستای سازگاری با کم آبی چون مدیریت آن در استان اصفهان وجود دارد موضوع دامپروری را در کنار زراعت و باغداری توصیه می‌کنیم.

وی افزود: با تولید روزانه یک میلیون و 500 هزار لیتر شیر خام رتبه اول کشور را در زمینه تولید شیر خام داریم و با حدود یک هزار و 800 واحد صنعتی و حدود 22هزار واحد سنتی گاوداری و همچنین در زمینه تولید گوشت مرغ با یک هزار و 850 واحد پرورش گوشت مرغ و سالیانه حدود 205 هزار تن گوشت سفید رتبه دوم کشور را در اختیار داریم.

مرادمند ابراز داشت: در زمینه تخم مرغ هم با تعداد پرورش دهندگان به تعداد 207 واحد و تولید سالیانه 105هزار تن باز هم رتبه دوم کشور را در اختیار داریم و در تولید ماهیان زینتی 27 درصد تولید کشور را دارا هستیم که با 65 میلیون و 500 هزار قطعه در سال با بیش از 50گونه پیشتاز هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: استان اصفهان همچنین در تولید عسل رتبه سوم کشور را در اختیار دارد و با تولید بیشتر از چهار هزار و 500 تن عسل در طول سال و همچنین سایر ماکیان توانمندی‌های زیادی را داریم و در زمینه دام و دامداری فعالیت‌ها زیاد است که رتبه اول پرورش بوقلمون کشور را داریم با 13هزار تن گوشت بوقلمون در سال و همچنین رتبه دوم پرورش شترمرغ در کشور با تولید بیشتر از هزار تن در سال فعالیت داریم.

وی ابراز داشت: کاری که الان در خصوص نژاد دام سبک انجام می‌دهیم این است که نژادهای پر تولید را از نژادهای مختلف داریم و ایستگاه نژاد اصلاحی را در شهرستان شهرضا راه‌اندازی کردیم که بتوانیم با توجه به این امکان که وجود دارد بشود با حفظ ذخایر ژنتیکی دام بومی ارتقا بخشی را داشته باشیم و صفات خوب آن را از نظر تولید شیر و گوشت  بتوانیم در این زمینه هم کار کنیم و همچنین مرکز تحقیقاتی رویان را داریم که در بحث انتقال ژن و جنین که از کارهای نو و جدید است می‌شود در صنعت دامپروری استان آن را رونق داد.

مرادمند بیان کرد: در خصوص کشت گیاه و سبزیجات در محیط گلخانه استان اصفهان وضعیت خوبی را دارد که با دو هزار و 150 هکتار گلخانه رتبه سوم کشور را در اختیار داریم و سالیانه برنامه‌ریزی شده است بیشتر از 200 هکتار بتوانیم به سطح گلخانه‌های استان اضافه کنیم و حمایت‌های از نظیرمجوزهای احداث گلخانه در کوتاهترین زمان ممکن توسط سازمان نظام مهندسی و با کمترین استعلامات و همچنین تسهیلاتی حدود 80 درصد آن را دراز بند الف تبصره 18 با بهره‌های کم پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تاکید کرد: شهرستان اردستان شرایط ویژه‌ای را دارد چون این شهرستان کویری با چاه‌های زیر زمینی و عمق زیاد و کیفیت آبی که در مناطق مختلف متفاوت است در مناطقی از اردستان آب مناسب برای پرورش گلخانه‌داری و احداث گلخانه را توصیه می‌کنیم  که شاید این توصیه را برای جای دیگری نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: سعی مان بر این است که در شهرستان اردستان آن زراعت‌های کم بازده را تبدیل کنیم به باغاتی که مقاوم هستند و شرایط شوری و خشکی از نظیر توسعه باغ‌های پسته که تا الان هم صورت گرفته و در حال ادامه داشتن است و بتوانیم روش‌های نوین آبیاری از آبی که در اختیارمان است بهترین بهره‌وری را داشته باشیم که از این بابت هم منعی نداریم و پذیرفتن متقاضیان برای دریافت مجوز مشکلی ندارد.

مرادمند در خصوص مشکل مرغداران در خصوص نهاده‌های دامی هم گفت: اردستان رتبه اول تولید گوشت سفید است که مشکل نهاده‌ها از اول مهرماه با ایجاد سامانه بازارگاه برطرف شده و مرغداران نهاده مصرفی را تا 40 روزگی دریافت می‌کنند و سیاست دولت است که مرغ‌هایی با وزن کمتر از دو کیلو تولید شود و با وزن بالا توصیه نمی‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزودک جهاد کشاورزی جزء کمیسیون تنظیم بازار کشور بوده که قیمت‌های تمام شده را ارائه می‌کند و بعد از این که به تصویب سازمان حمایت‌کننده از تولیدکننده و مصرف کننده رسید قیمت اعلام می‌شود که در حال حاضر قیمت مصوب تخم مرغ درب مرغداری کیلویی 14 هزار تومان و قیمت گوشت مرغ  برای مصرف‌کننده کیلیویی 20 هزار و 400 تومان تعیین شده که بیش از این قیمت در صورت مشاهده تخلف انجام محسوب می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد