hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بیش از ۵۰۰۰ سگ بدون صاحب در خرمشهر وجود دارد

بیش از ۵۰۰۰ سگ بدون صاحب در خرمشهر وجود دارد

شهردار خرمشهر گفت: آمار تقریبی سگ‌های ولگرد و بدون صاحب در خرمشهر را افزون بر پنج هزار قلاده اعلام کرد و از اجرای طرح زنده گیری از هفته آینده خبر داد.

منصور علوانی شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه کنترل سگ‌های ولگرد خرمشهر که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: پیرو جلسه شورای تأمین معدوم‌سازی دو هزار و ۴۰۰ قلاده در سال ۹۸ انجام شد و طبق برآوردهای انجام شده در حال حاضر و بر اساس آمار تقریبی بیش از پنج هزار قلاده در شهر وجود دارد که این رقم روزبه‌روز در حال افزایش است.

وی به اقدامات پیش‌بینی شده برای رفع مشکل اشاره کرد و گفت: در پی جلسات برگزار شده با منطقه آزاد اروند قرار بود که پنج هکتار زمین برای ساماندهی سگ‌های ولگرد و سه میلیارد ریال برای حصارکشی تأمین شود ولی تاکنون تحویل زمین انجام نشده است.

شهردار خرمشهر از اجرای کار با وجود تأمین نشدن زمین وعده داده شده منطقه آزاد اروند خبر داد و افزود: شهرداری یک زمینی را به مساحت ۴۰۰ متر در نظر گرفت که تسطیح آن شروع شد و پیش‌بینی می‌شود که ظرف یک هفته آینده کار زنده گیری سگ‌های ولگرد در شهرستان خرمشهر آغاز شود.

علوانی همچنین به اقدامات انجام شده در پی حمله سگ ولگرد به دختربچه خرمشهری اشاره و اظهار کرد: حمله سگ‌های ولگرد به دختربچه خرمشهری در فضای مجازی منتشر و بازتاب کشوری داشت که باعث تأثر شد و در همین راستا و بر اساس دستورالعمل جلسات قبلی و با مشورت اعضای کارگروه، زنده گیری یک هزار قلاده در فاز اول مصوب شد و پیرو صورت‌جلسه شهرداری اقدام به شناسایی پیمانکار کرده بود اما به دلیل تأمین نشدن هزینه‌های این طرح توسط دستگاه‌های متولی، این کار عملی نشد.

وی افزود: انتظار می‌رود که شرکت‌هایی همچون کشت و صنعت نیشکر و شرکت‌های توانمند مستقر در خرمشهر در قالب عمل به مسئولیت‌های اجتماعی تعریف شده در اجرای این طرح همکاری کنند.

هاشم سیاحی، شهردار مینوشهر نیز در این نشست اجرایی نشدن مصوبه طرح زنده گیری سگ‌های ولگرد را در سال ۸۷ ظلمی در حق مردم خرمشهر و مینوشهر دانست و افزود: شهرداری مینوشهر زمینی برای نگهداری سگ‌های ولگرد ندارد که در اختیار پیمانکار قرار دهد.

عباس پورمند، بخشدار مینوشهر در این نشست گفت: به منظور کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد، با شهرداری و دهیاری‌های بخش مرکزی برای ساماندهی این سگ‌ها در روستاهای حفار، حومه غربی و روستاهای مسیر شلمچه هماهنگی لازم انجام شده است.

وی افزود: ایجاد تعهد کشتارهای صنعتی و شهرک‌های صنعتی برای ممانعت از تجمع سگ‌ها در این مناطق لازم است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد