hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کاهش ۴ دقیقه‌ای سرفاصله مترو با واگن‌های جدید/استفاده خودروهای عمومی از گازوئیل ویژه

کاهش ۴ دقیقه‌ای سرفاصله مترو با واگن‌های جدید/استفاده خودروهای عمومی از گازوئیل ویژه

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خودروهای عمومی و خودروهای خدمات شهری با هماهنگی پالایشگاه اصفهان از گازوئیل ویژه برای مصرف خود استفاده می‌کند که میزان گوگرد محلول در این گازوئیل بسیار پایین‌تر است و آلایندگی آن برای خودروهای داخل شهر مناسب است.
فتح‌الله معین در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با اشاره به اقدامات مدیریت شهری برای بهبود وضعیت آلودگی هوا افزود: شهرداری با همکاری دانشگاه صنعتی و دانشگاه اصفهان مطالعات جامعی را در مورد منشأ آلودگی‌ها انجام داد و در این مطالعه مشخص شد که بیش از ۳۰ درصد از آلودگی‌ها از برخی واحدهای صنعتی اصفهان است که در مجموع باعث انتشار گازهای آلاینده و ذرات معلق در شهر می‌شوند.
وی تاکید کرد: بخشی از این آلودگی هم مربوط به حمل و نقل است؛ هرچند که در اصفهان بنزین یورو پنج و یورو چهار استفاده می‌شود که میزان آلایندگی این نوع بنزین نسبت به سایر سوخت‌ها پایین‌تر است و میزان مصرف سرب کاهش چشمگیری داشته است.
معین اضافه کرد: خودروهای عمومی و خودروهای خدمات شهری با هماهنگی پالایشگاه اصفهان از گازوئیل ویژه برای مصرف خود استفاده می‌کند که میزان گوگرد محلول در این گازوئیل بسیار پایین‌تر است و آلایندگی آن برای خودروهای داخل شهر مناسب است.
رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: مدیریت شهری هزینه‌های زیادی را صرف متروی اصفهان کرد تا میزان پذیرش مسافری در آن بالا رود اما به دلیل شیوع کرونا در حال حاضر با کاهش چشمگیر مسافران روبه‌رو شده است.
معین اضافه کرد: با خرید دو رام قطار شهری که هر کدام دارای آن پنج واگن است سر فاصله حرکت قطارها را از ۱۲ دقیقه به هشت دقیقه کاهش خواهد یافت.
وی با اشاره به میزان بودجه‌های مصرفی در سال‌های اخیر برای مترو اصفهان افزود: در سال ۹۶، ۲۹۲ میلیارد تومان، سال ۹۷، ۱۵۱ میلیارد تومان، سال ۹۸ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان و در سال جاری ۷۳ میلیارد تومان به جز خرید واگن برای رفع اشکالات و بهره برداری مطلوب از خط یک هزینه شده است.
رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به جرأت می‌توان گفت که اصفهان در بخش ناوگان اتوبوسرانی از نظر بهینه سازی خطوط، خرید اتوبوس‌های جدید، نوسازی و جوان سازی ناوگان حمل و نقل در بین مراکز استان‌ها جایگاه اول را دارد.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۳۰۰ میلیارد تومان صرف هزینه خرید اتوبوس‌های جدید شده، افزود: اینها بخشی از اقداماتی است که مدیریت شهری برای جلوگیری از آلودگی در بخش حمل و نقل انجام داده است.
معین با اشاره به اقدام دیگر مدیریت شهری برای کاهش آلودگی هوا، افزود: با تمام قوا برای توسعه فضای سبز شهری تلاش شده تا بتوانیم ارتقای کیفی فضای سبز را شاهد باشیم.

پروژه اجلاس سران به اقتصاد شهری اصفهان رونق می‌دهد

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پروژه سالن اجلاس از پروژه‌هایی است که قرار بود با کمک دولت به سرانجام برسد اما اعتیاری از سوی دولت در این زمینه پرداخت نشد و حتی این موضوع در مجلس شورای اسلامی مطرح شد.
معین با اشاره به میزان مبالغی که صرف پروژه سالن اجلاس سران شده، افزود: این پروژه در سال ۹۹ ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشته که این اعتبار برای اجرای پروژه هزینه شده است و با توجه به پیشرفت فیزیکی این سالن پیش‌بینی می‌شود که در سال ۱۴۰۰ بتوانیم از آن استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: جمع اعتباراتی که از سال ۹۰ تاکنون برای سالن اجلاس و فضای سبز آن پرداخت شده، بیش از یک هزار میلیارد تومان بوده است.
رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هدف از تأسیس این مرکز این بود تا کنفرانس سران غیر متحدها در اینجا برگزار شود به این دلیل که در کشور از این نوع مراکز بین المللی به جز در تهران نمونه‌ای نیست، مسئولان کشوری به دنبال مرکز دیگری برای برپایی اجلاس‌های جهانی و بین‌الملی بودند که اصفهان انتخاب شد.
وی افزود: اصفهان به این دلیل برای ساخت سالن اجلاس انتخاب شد که یک شهر گردشگری و تاریخی است و همچنین یکی از مراکز صنایع دستی کشور است که می‌تواند تمام جوانب اجلاس را رونق دهد. مرکز این پروژه دارای سالن‌های متعددی است که می‌توان همایش‌های علمی نیز در آن برگزار کرد و در مجموع وضعیت مناسبی را برای رونق اقتصادی شهروندان اصفهان ایجاد کند.

رینگ چهارم اصفهان را از یک معضل ترافیکی تاریخی نجات می‌دهد

معین با بیان اینکه یکی از شاخص‌ترین پروژه عمرانی سال ۹۹ خط دو قطار شهری است، گفت: خط دو قطار شهری از خیابان شهید اشرفی اصفهانی شروع می‌شود و تا شهرک امام حسین ادامه پیدا می‌کند این مسیر بسیار پر رفت و آمد و بسیار مسیر حیاتی برای اصفهان است و در میدان امام حسین (ع) مسیر خط یک را قطع می‌کند.
وی با بیان اینکه در خط دو قطار شهری نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان صرف شده، افزود: شهرداری همه ایستگاه‌های مترو را به صورت زیر زمینی اجرا کرده که در نتیجه ترافیک و بستن خیابان در مدت ساخت پروژه حذف شده است.
وی اضافه کرد: دومین طرح بزرگ عمرانی مدیریت شهری رینگ حفاظتی است، که در آن هزینه‌های بالایی صرف شده و بزرگ‌ترین پروژه‌ای است که اصفهان را از یک معضل ترافیکی تاریخی نجات می‌دهد.
معین تاکید کرد: از نظر تعداد تقاطع‌های غیرهمسطح، میزان تملکات و همه ابعاد اجرایی پروژه رینگ حفاظتی یک ابر پروژه در اصفهان است و به نظر می‌رسد که بخش‌هایی از آن در سال آینده قابل بهره برداری باشد.
رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: احداث ایستگاه اتوبوس تندرو در چهار راه صمدیه، ساماندهی میدان امام حسین (ع) و پیاده راه سازی، احداث مسیر اتوبوس تندرو خیابان هشت بهشت شرقی حد فاصل بزرگمهر تا چهار راه پیروزی، آزادسازی میدان شهدای هسته‌ای، احداث سالن ورزشی خیابان عمان سامانی و فرهنگسرای حصه از جمله دیگر پروژه‌های مدیریت شهری هستند که تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

سالن گلستان شهدا آماده افتتاح است

وی با اشاره به خلاصه‌ای از جلسه این هفته شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: گزارش کاملی از میزان دریافت اعتبارات و پیشرفت فیزیکی، ریالی و اجرایی پروژه‌های عمرانی مصوب ۹۹ در این جلسه ارائه شد.
وی افزود: شهردار اصفهان در این جلسه، گزارش کلی از آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی را اعلام کرد همچنین معاونت عمرانی شهرداری، میزان پیشرفت و اشکالاتی که مانع شده تا به حد مورد انتظار پروژه‌ها دسترسی نداشته باشیم را با جزئیات کامل توضیح داد.
رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت با اشاره به برگزاری برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» افزود: برنامه این هفته مربوط به قسمتی از پروژه‌های منطقه شش بود که مربوط به مجموعه تخت فولاد می‌شد؛ این مجموعه علاوه بر مقابر و تکیه‌هایی که دارد قسمت‌هایی از آن در واقع مسکونی است که اصلاح و عقب نشینی و تغییر این بافت‌ها نیاز به مرمت دارد و برخی از آنها در حریم‌های مسکونی قرار دارد که شهرداری عملاً نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشد با این حال فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.
وی تصریح کرد: تخت فولاد به عنوان یکی از قبرستان‌های مورد توجه شیعه در دنیا مطرح است که فعالیت‌های مناسبی در راستای مرمت و بهسازی در این مکان انجام شده بود.
رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سالن گلستان شهدا که در همان مجموعه تخته فولاد قرار دارد ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و آماده افتتاح است؛ این سالن امسال ۱۶ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشته که تمام آن برای اجرای پروژه هزینه شده است، در اصلاح بودجه نیز اگر نیاز باشد، شورا این ۱۶ میلیارد را برای سال جاری باز هم افزایش می‌دهد تا دیون آن پرداخت شود.
وی با اشاره به مصوبات جلسه گذشته شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: ترک تشریفات مناقصه برای اهدا مبلغ دو میلیارد تومان به آموزش و پرورش استان در راستای خرید و توزیع تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت شهر اصفهان به تصویب رسید.
رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در شورا تصویب شد تا در صورتی که تأمین تبلت برای شهرداری در این حد و تحویل آن به آموزش و پرورش مقدور نباشد مبلغ عیناً به صورت ریالی به آموزش و پرورش به شرط خرید تبلت و اهدا به دانش آموزان بی بضاعت پرداخت شود.
وی گفت: وزیر آموزش و پرورش قولی را داده است که اگر نهادها و سازمان‌ها در این باره کمک کنند آموزش و پرورش نیز به همان میزان مبلغ کمک خواهد کرد و اگر وزیر آموزش پرورش به این قول عمل کرده و دو میلیارد تومان نیز این نهاد اهدا کند گام بزرگی برای خرید اقلام آموزشی هوشمند دانش‌آموزان بی‌بضاعت برداشته می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد