hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نحوه فعالیت مدارس گلستان از اول بهمن ماه

نحوه فعالیت مدارس گلستان از اول بهمن ماه

مدیرکل آموزش‌وپرورش گلستان گفت: کلاس های حضوری برخی دانش آموزان در شهرهای زرد و آبی از نظر شیوع کرونا از اول بهمن ماه آغاز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی می شود.
احسان گوهری راد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با تصمیم ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا از اول بهمن‌ماه برخی از مدارس در شهرهای با وضعیت زرد و آبی از نظر شیوع کرونا فعالیت حضوری خود را آغاز می‌کنند.
وی افزود: بر اساس مصوبه جدید، مدارس دارای کمتر از ۵۰ دانش‌آموز در شهرهای با وضعیت آبی فعالیت حضوری را آغاز می‌کنند. آموزش دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی در تمامی مدارس روستاها و شهرهای با وضعیت زرد و آبی کرونا نیز به‌صورت حضوری خواهد بود.
مدیرکل آموزش‌وپرورش گلستان خاطرنشان کرد: کلاس‌های مهارتی و عملی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نیز تشکیل خواهد شد.
گوهری راد با اشاره به اینکه کلاس‌های حداکثر باید با ۱۰ دانش‌آموز تشکیل شود، گفت: اگر تعداد دانش‌آموزان بیشتر از میزان بود، حتماً باید دانش‌آموزان به دو یا سه کلاس تقسیم شوند و بر اساس برنامه‌ریزی در طول هفته در مدارس حاضر شوند.
وی خاطرنشان کرد: پیش از این با تصمیم ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا، آموزش‌ها در مدارسی که امکان دسترسی دانش‌آموزان به اینترنت و استفاده از سامانه شاد فراهم نیست، به‌صورت حضوری انجام می‌شود. این کار همچنان به همین شکل ادامه می‌یابد.
گوهری راد تأکید کرد: شرط برگزاری کلاس‌های حضوری رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از مواد ضدعفونی کننده، ماسک و ... است. این موارد از سوی شبکه بهداشت نیز بررسی می‌شود و تا چنین مواردی لحاظ نشود، اجازه بازگشایی مدرسه را نمی‌دهیم.
مدیرکل آموزش‌وپرورش گلستان با بیان اینکه اولیا اطمینان داشته باشند که موارد بهداشتی در مدرسه رعایت می‌شود، گفت: ما آموزش‌ها از طریق سامانه شاد، صداوسیما و درس‌نامه‌ها را داریم اما هیچ آموزشی خصوصاً در پایه‌های اول و دوم ابتدایی، جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد