hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خراسان شمالی| بی‌مهری مسکن مهر در گلستان شهر

خراسان شمالی| بی‌مهری مسکن مهر در گلستان شهر

مسکن مهری که قرار بود قشر ضعیف را خانه‌دار کند حالا آن‌چنان در اقصی نقاط کشور گرفتار مشکلات شده که کسی چاره برون‌رفت از آن را نمی‌داند و با توجه به گرانی‌های اخیر وضعیت تکمیل آن روزبه‌روز هم بدتر می‌شود.

 در خراسان شمالی هم مسکن مهر بدون چالش پیش نرفته است. گلستان شهر مجموعه مسکونی مسکن مهر شهرستان بجنورد است که در هفت کیلومتری شمال شهر بجنورد واقع است. 7500 واحد مسکن در این منطقه در مرحله ساخت قرار گرفت که برخی از آن‌ها ساخته و برخی نیز در حال ساخت است؛ اما در این میان بسیاری در میانه راهی مانده‌اند که یارا و دل بازگشت از مسیر رفته را ندارند و ضررهای مالی فراوان را قبول کرده‌اند، این قصه پر غصه متقاضیان مسکن مهری است که چندین سال گذشته ثبت‌نام کرده‌اند به امید این‌که یکی دو سال بعد صاحب‌خانه شوند اما باگذشت زمان زیادی هنوز خانه‌ها تحویل آن‌ها نشده است و باگذشت مدت زیادی دستشان هنوز در پوست گردوست.

سرمایه 288 خانوار به آتش کشیده شد

یکی از اعضای مسکن مهر پروژه کاواک ایستا در منطقه گلستان شهر با ابراز گلایه از این‌که شماری از واحدهای این پروژه آماده هستند اما تحویل داده نمی‌شوند، گفت: در این پروژه 288 نفر عضو مشارکت دارد اما اعضاء پنج سال است که با مشکل مواجه‌اند.

بطالبلویی افزود: هیئت‌مدیره کاواک ایستا از سال 90 فروش را آغاز کرده‌اند و باید طبق قرارداد در سال 92 واحدها اتمام و به اعضای تحویل داده می‌شد اما تاکنون فقط 20 واحد تحویل داده‌شده است.

او ادامه داد: بر طبق اصل قرارداد، باید در صورت تأخیر و عدم واگذاری واحدها از سال 92، به ازای هرماه دیرکرد واحدها، نیم درصد از کل قیمت معامله کسر شود اما تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است. بطالبلویی اظهار کرد: هم‌اکنون 99 درصد این پروژه بیش از پنج سال است که به اتمام رسیده و این پروژه نخستین پروژه آغازکننده در انبوه‌سازان بوده است و بیشتر تجهیزات موردنیاز با سرمایه اعضا خریداری و در پای‌کار در محل پروژه موجود است اما به علت مراقبت نکردن و نصب نشدن در حال آسیب شدید هستند و برخی قطعات نصب‌شده ازجمله کلکتورهای آب مورد سرقت قرارگرفته که قیمت ریالی آن در هر واحد 20 میلیون ریال بوده درحالی‌که بسیار ساده با بستن چاله آسانسور از سرقت این کلکتورها جلوگیری کرد.

او اظهار کرد: برخی اعضای به‌ناچار در سه بلوک به‌ظاهر تمام‌شده ازنظر پیمانکار نه ازنظر اداره راه و شهرسازی، سکونت دارند، اما این افراد نیز به علت مواردی همچون بوی مشمئزکننده مخزن فاضلاب بدون راه‌اندازی تصفیه‌خانه در عذاب هستند.

او تصریح کرد: دردآورترین قسمت این موضوع آن است که راه و شهرسازی به‌عنوان ناظر بوده و تاکنون هیچ اقدامی در خصوص تأخیر در تحویل پروژه انجام نداده و به‌تازگی شکایت رسمی از این شرکت به دادگاه ارائه داده است.

این عضو از پروژه‌های مسکن مهر در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که عمر مفید یک آپارتمان 30 سال است و بیش از پنج سال از پایان 99 درصدی این پروژه گذشته و با مراجعات حضوری مکرر اعضاء به ادارات مختلف به نتیجه‌ای نرسیده‌اند و با توجه به این‌که کارفرما اداره راه و شهرسازی نیز وثیقه بانکی در قبال پروژه در دست ندارد و قرارداد کاملاً به نفع این شرکت بسته‌شده است و وکیل بسیار قدری در خدمت شرکت است، معلوم نیست چند سال دیگر نیز طول بکشد تا تحویل نهایی شود.

او گفت: با این وضعیت این شرکت سرمایه این اعضا را به آتش کشاند و بر اعصاب و روان و هزینه 288 خانوار لطمه وارد می‌کند و با راه‌اندازی نکردن تصفیه‌خانه فاضلاب بر سلامت جسمی آن‌ها نیز صدمه وارد می‌کند و با امانتی که اعضا با نظارت و مدیریت اداره راه و شهرسازی در اختیار او قرار داده‌اند و آن شرکت سود خود را کرده و این‌که خیانت می‌کند و به خیانت نیز بسنده نمی‌کند، آسیب نیز می‌رساند.

او در پاسخ به این پرسش که چرا این شرکت واحدهای آماده‌شده را تحویل اعضاء نمی‌دهد؟ گفت: خود اعضاء نیز علت آن را نمی‌دانند.

اداره کل راه و شهرسازی فقط نقش ناظر را داشته است

مسئول روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به نامه‌ای که مردم نسبت به شرکت کاواک ایستا ارسال کرده بودند که در آن نسبت به عملکرد هیئت‌مدیره پروژه شکایت داشتند، این اداره کل نیز پیگیری‌های لازم را انجام داد.

داود دانشمند با تأکید بر این‌که اداره کل راه و شهرسازی استان هیچ دخالتی در اجرای پروژه نداشته و تنها ناظر است، افزود: نه وجهی به‌حساب این اداره کل واریزشده و نه وجهی نیز به‌حساب این اداره آمده است.

دانشمند یادآور شد: در تفاهم‌نامه منعقدشده راه و شهرسازی فقط نقش ناظر را داشته است و این اداره کل علیه پیمانکار اجرای پروژه به علت این‌که آورده متقاضیان را دریافت کرده اما واحدهای مسکونی را تحویل نداده است، شکایت کرده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد