hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کاهش ۴۰ درصدی تست‌های مثبت کرونا در خراسان رضوی/مراعات نکنیم بیماری تشدید می‌شود

کاهش ۴۰ درصدی تست‌های مثبت کرونا در خراسان رضوی/مراعات نکنیم بیماری تشدید می‌شود

با کاهش ۴۰ درصدی تست‌های مثبت کرونا در خراسان رضوی روزانه ۶۰۰ مورد آزمایش پی. سی. آر بر روی بیماران با علائم مشکوک آلودگی به ویروس کرونا که به مراکز خدمات جامع سلامت این دانشگاه مراجعه می‌کنند انجام می‌شود.
محمدحسن درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت:هم‌اکنون با کاهش 40 درصدی تست‌های مثبت کرونا در خراسان رضوی روزانه 600 مورد آزمایش پی. سی. آر بر روی بیماران با علائم مشکوک آلودگی به ویروس کرونا که به مراکز خدمات جامع سلامت این دانشگاه مراجعه می‌کنند انجام می‌شود.
وی افزود: در زمان اوج همه‌گیری کرونا تعداد این آزمایش‌ها روزانه افزون بر 2 هزار مورد در بخش سرپایی بود.
مدیر توسعه شبکه و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد؛ همچنین به اختصاص 10 هزار کیت "رپیت تست" یا آزمایش رایگان سریع کرونا به دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سوی وزارت بهداشت اشاره و بیان کرد : همه موارد آزمایش در حوزه بهداشت بطور رایگان انجام می‌شوند.
مدیر توسعه شبکه و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همه شهروندانی که قصد سفر برون ‌شهری دارند باید پیش از سفر ، در مراجعه به آزمایشگاه‌های بخش خصوصی در خصوص آلودگی به ویروس کرونا آزمایش بدهند.
در طرح شهید سلیمانی که از نیمه دوم آبان ماه امسال در حال اجراست دو تیم مراقبتی رهگیری و مراقبت در منزل فعال است که تیم رهگیری با حضور بهورزان و داوطلبان سلامت اعم از هلال احمر، بسیج مردمی و غیره فعال است و این تیم موارد مشکوک و مثبت را شناسایی کرده و اقدامات لازم و خدمات موردنیاز را ارائه می‌دهند.
اگر فرد علامت‌دار باشد از وی تست رپید گرفته می‌شود و اگر هم مشکل معیشتی داشت در اختیار تیم حمایتی قرار می‌گیرد.
همچنین تیم مراقبت در منزل هم شامل یک پزشک و پرستار بوده که این تیم در مواردی که تیم مراقبت رهگیری درخواست مراجعه به منزل فرد بیمار می‌کند حاضر می‌شود و در مواردی که فرد بیمار در منزل قابل درمان باشد اقدامات لازم را انجام می‌دهد و مواردی هم که نیاز به انتقال به بیمارستان باشد این کار را با همکاری اورژانس 115 انجام می‌دهد.
 به ازای هر پایگاه سلامت دو تیم رهگیری و به ازای هر مرکز منتخب یک تیم رهگیری داریم و بیش از 300 پایگاه در حوزه تحت پوشش فعال است و تاکنون 27 هزار و 110 نفر توسط تیم‌های رهگیری کنترل شدند.
کاهش آمار ابتلا به کرونا در مشهد و دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی به‌دلیل همکاری شایسته مردم در آذر ماه و همکاری بالای 70 درصدی آنان در عمل درست اضلاع مثلث سلامت (رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک) بوده؛ اگر همین همراهی قابل تقدیر مردم با خادمان حوزه سلامت تداوم یابد می‌توانیم مانع از رقم خوردن زمستان سیاهی که سازمان بهداشت جهانی هشدار داده در شهر، استان و کشور خود بشویم و بتوانیم  به‌زودی زود جشن ریشه‌کنی ویروس منحوس کرونا را بگیریم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد