hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > ایلام| آمادگی برای پذیرایی از میهمانان اربعین

ایلام| آمادگی برای پذیرایی از میهمانان اربعین

کمتر از ده روز دیگر به اربعین حسینی باقی‌مانده و در ایلام و سایر شهرهای مرزی همه‌جا حال و هوای راهپیمایی اربعین است و زائران کم‌وبیش خود را به این مناطق رسانده‌اند. اگرچه امسال برخلاف سال‌های گذشته تردد در مرز مهران روان‌تر بوده اما هم عدم برنامه‌ریزی و هماهنگی بین دو کشور ایران و عراق سبب شده بسیاری از کامیون‌ها حامل بار مواکب چندین روز در مرز مهران معطل شوند و همین امر سبب شده صف طولانی و ترافیک کامیون‌های مواکب در پایانه مرزی مهران مشکلاتی را ایجاد کند. به‌رغم هماهنگی و دیدار اخیر وزیر کشور عراق و استاندار ایلام در هفته گذشته برای حل تردد کامیون‌های مواکب و استقرار آن‌ها در عراق این مشکل هنوز پابرجاست و تردد آن‌ها به‌کندی در حال انجام است.

نصب نیوجرسی در مسیر خیابان‌های اصلی شهر مهران باعث مختل شدن زندگی مردم عادی در این شهرستان شده، همین امر باعث نارضایتی مردم از عدم تحقق وعده مسئولان در خصوص تکمیل کنارگذر شرقی مهران در اربعین امسال شده است.

پارک خودروهای شخصی در سطح معابر شهر مهران در سال‌های گذشته و عبور آن‌ها از داخل شهر سبب شده بود گره ترافیکی ایجاد کنند متأسفانه امسال هم این مشکل همچنان پابرجاست و آن‌طور که مسئولان در خصوص آمادگی و روان کردن ترافیک سطح شهر گفتند تا به امروز این امر محقق نشده است.

آخرین وضعیت خدمات‌رسانی به زوار اربعین

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: پایانه برکت به وسعت ۲۵ هکتار برای استقرار اتوبوس‌های برون‌شهری در مرز مهران مهیا شده است.

احمد کرمی بیان داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته امسال برای جابجایی زائرین اتوبوس‌های برون‌شهری با استقرار در پایانه برکت و سکوهای مشخص‌شده هر استان‌ها زمینه تسهیل در جابجایی زائرین مهیا شده است و امسال شاهد تداخل و سردرگمی زائرین در پایانه نخواهیم بود.

او عنوان کرد: امسال حدود ۲۵ هزار مترمربع آسفالت در پایانه برکت و مسیرهای منتهی به مرز آسفالت شده است.

معاون عمرانی استاندار ایلام اظهار داشت: همه دستگاه عضو ستاد اربعین ازجمله بهداشت و درمان برای خدمات‌رسانی به زائرین پای‌کار هستند.

او گفت: امسال برای رفاه و خدمات‌دهی بیشتر به زائران حمام و سرویس‌های بهداشتی و اسکان زائران در پایانه برکت مهیا شده است.

کرمی تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده در خصوص بارندگی تمامی مساجد، مدارس سالن‌های ورزشی و برپایی سایت اسکان اضطراری در مسیر پایانه توسط هلال‌احمر برای بارندگی احتمالی و خدمات‌دهی به زائرین آماده‌شده است. معاون امور عمرانی استانداری بیان داشت: هماهنگی‌های لازم در خصوص ترددها و گره‌های ترافیکی در کمیته حمل نقل موردبررسی قرار می‌گیرد و تصمیمات به‌صورت عملیاتی اجرایی می‌شوند.

او گفت: استقرار بیمارستان صحرایی در پایانه برکت و مهیاکردن پد بالگرد برای مواقع اضطراری و ایجاد موکب در محل پایانه برکت ازجمله اقداماتی است که در دستور کار در این نقطه قرارگرفته است.

کرمی افزود: بر اساس دستور استاندار ایلام همه دستگاه‌ها به‌صورت عملیاتی پای‌کار هستند و مشکلات در خصوص تردد زوار و خدمات‌دهی به آن‌ها روزانه بررسی و در کمترین زمان در کمیته اربعین استان طرح و در خصوص آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

او گفت: شهرداری منطقه ۵ تهران در بحث خدمات‌دهی و نظافت مسیر پایانه مستقرشده است و در خصوص جمع‌آوری زباله‌ها و خدمات‌دهی نظافت هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

آماده‌سازی راه‌های استان برای اربعین

معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام گفت: اقدامات خوبی در بحث آماده‌سازی راه‌های موصلاتی در سطح استان صورت گرفته است.

محمدرضا رضایی بیان داشت: امسال بیش از ۹۸ نقطه مستعد حادثه در سطح مسیرهای مواصلاتی استان اصلاح‌شده است. او تصریح کرد: بیش از یک هزار و ۵۰ کیلومتر از راه‌های استان خط‌کشی و ۱۶۰ کیلومتر عملیات شانه سازی صورت گرفته است. معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام بیان داشت: بیش از ۲۶۰ کیلومتر از راه‌های موصلاتی استان که دارای پرتگاه بودند با ایجاد خاک‌ریز و دپوی خاک ایمن‌سازی شده است. رضایی گفت: در ایام اربعین بیش از ۲۵ ایستگاه راهداری درراه‌های موصلاتی استان مستقرشده و آماده خدمات‌رسانی به زوار هستند.

حضور 100 تیم گشتی در محورهای منتهی به دروازه عتبات

رئیس پلیس‌راه استان ایلام گفت: گشت‌های پلیس‌راه با همکاری پلیس‌راه استان و ناجا حضور فعالی در سطح محورهای موصلاتی دارند. رضا همتی زاده بیان داشت: ۱۰۰ تیم گشتی در محورهای درگیر و منتهی به دروازه عتبات عالیات حضور دارند. او گفت: ۱۴ دستگاه دوربین ثبت تخلفات سرعت در محورهای استان نصب‌شده که علاوه بر این دوربین‌ها، دوربین‌های سیار گشت‌ها هم در مسیر مستقر می‌شوند. او گفت: از تمام ظرفیت‌های لازم در بحث پیشگیری از حوادث و تصادفات استفاده خواهیم کرد.

او گفت: با توجه به بارندگی‌هایی که در روزهای اخیر پیش‌بینی‌شده انتظار است رانندگان به توصیه همکاران ما در محورها توجه کنند و با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا سفر ایمنی داشته باشند. همتی گفت: عمده تخلفات خستگی و خواب‌آلودگی است که علت بیشتر تصادفات را به خود اختصاص داده است و رانندگان بدون عجله و شتاب در محورها تردد کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد