hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ممنوعیت استفاده از سلاح‌های ورزشی در مناطق حفاظت شده گیلان

ممنوعیت استفاده از سلاح‌های ورزشی در مناطق حفاظت شده گیلان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان از ممنوعیت حمل، انتقال و استفاده از سلاح‌های بادی و تفنگ‌های‌ تفریحی و ورزشی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست گیلان خبر داد.
ساسان اکبری‌پور در گفت و گو با ایسنا گفت: با توجه حضور پرندگان مهاجر و زمستان‌گذرانی این میهمانان زیبا و صادر نشدن هر گونه پروانه شکار، اخیرا مشاهده شده تعدادی افراد سودجو و فرصت‌طلب اقدام به خرید و استفاده از تفنگ‌های بادی و تفریحی جهت شکار می‌کنند.
وی افزود: تفنگ‌های بادی با قدرت کمتر از ۴۰ ژول از جمله سلاح‌هایی هستند که برای شکار پرندگان مهاجر اخیر توسط متخلفین شکار به کار گرفته شده‌اند.
اکبری‌پور ادامه داد: ادوات مذکور صرفا با مجوز وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای استفاده از باشگاه‌های تیراندازی و ورزشی باهماهنگی حراست سازمان ورزش و جوانان است و حمل و استفاده از این سلاح‌ها و ورود آن به داخل مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان نظیر تالابها و مناطق ساحلی ممنوع است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: همراه داشتن سلاح‌های مذکور و استفاده از آنها به هر عنوان تخلف محسوب می‌شود و با فرد خاطی برخورد و اداوات آن نیز توقیف خواهد شد.
وی تصریح کرد: زنده‌گیری و نگهداری پرندگان مهاجر نیز به هر دلیل و بدون اطلاع و کسب مجوز از محیط زیست استان گیلان غیرمجاز است.
اکبری‌پور  گفت: علاقمندان به حیات وحش جهت کمک به درمان و تیمار پرندگان آسیب دیده و ناتوان برای پرواز حتما باید ضمن اطلاع‌رسانی و هماهنگی با اداره محیط زیست استان اقدام و از هرگونه نگهداری حیات وحش در منازل مسکونی و یا سایر مکان‌های شخصی بدون اخذ مجوز خوداری کنند.  
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد