hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > فولاد مبارکه اصفهان با ۱۲ طرح توسعه به پیکار علیه تحریم‌ها برخاسته است

فولاد مبارکه اصفهان با ۱۲ طرح توسعه به پیکار علیه تحریم‌ها برخاسته است

 مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: اجرای برنامه توسعه این شرکت مُشتمل بر ۱۲ طرح، گام موثری در راه جهش تولید در عرصه صنعت فولاد کشور و بی‌اثر کردن تحریم‌هاست.
حمیدرضا عظیمیان روز یکشنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانهدر سالن اجتماعات کارخانه فولاد مبارکه با اشاره به تلاش کارکنان این مجموع، بومی‌سازی را بهترین راهکار مقابله با تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان برشمرد.
وی با اشاره به بومی‌سازی سه هزار و ۸۵۰ قطعه در این مجتمع صنعتی گفت: این شرکت توانست با اصلاح دستگاه شماره پنج ناحیه فولادسازی تختال(اسلب) فولادی خود،  نخستین بار محصولی با ضخامت ۳۰۰ میلیمتر تولید کند که از مرغوبیت بالایی در تولید محصولات نورد برخوردار است.
عظیمیان افزود: رسیدن مجموعه فولاد مبارکه به فناوری تولید تختال(اسلب) فولادی با ضخامت ۳۰۰ میلیمتر، ما را از بازطراحی دستگاه‌های یک تا چهار ناحیه فولادسازی که قرار بود شرکت‌های خارجی عملکرد آنهاا را بهبود دهند، بی‌نیاز کرد. 
وی تصریح کرد: طرح دیگری که در فولاد مبارکه برنامه‌ریزی شده است، طرح موسوم به"آی ۴" یا نسل چهارم فناوریست که فولاد مبارکه را به یکی از مطرح‌ترین فولادسازان جهان تبدیل خواهد کرد.
مدیرعامل فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: در حال حاضر فولاد مبارکه، نسل سوم و ذوب‌آهن اصفهان، نسل دوم این فناوری را در اختیار دارند اما شرکت‌های پیشرو به سمت استفاده از نسل چهارم فناوری هوشمند در حال حرکت هستند که طرح موسوم به"آی ۴" نیز به همین منظور طرح‌ریزی شده است.
عظیمیان با بیان‌اینکه این حرکتی دانشی و بنیانی است که صنعت کشور را متحول خواهد کرد، یادآور شد: در حال حاضر حدود ۲۰ شرکت در جهان از این فناوری استفاده می‌کنند و این طرح تا سال ۱۴۰۴، مجتمع مبارکه را به نسل چهارم فناوری مجهز خواهد کرد.
وی در بخش دیگر سخنان خود به اهمیت این مجموعه در ایجاد اشتغال نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این کارخانه برای حدود ۳۵۰ هزار نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است و هم‌اکنون بیش از یکصد شرکت با سهام‌های متفاوت با گروه فولاد مبارکه همکاری می‌کنند.
عظیمیان گفت: این شرکت، بزرگترین تولیدکننده ورق‌های فولادی در منطقه منا(خاورمیانه و شمال افریقا) است و با داشتن سهم ۵۰ درصدی در تولید فولاد کشور، بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در دنیا با تولید ۱۱/۴ میلیون تُن در سال است.
وی با بیان اینکه یک درصد تولید ناخالص داخلی(GDP) و ۵ درصد تولید ناخالص داخلی بخش صنعت کشور مربوط به فولاد مبارکه است، اظهار داشت: یکهزار کارخانه بطورر مستقیم و سه هزار کارخانه بطورر غیرمستقیم از مُشتری‌های این شرکت هستند.
وی همچنین فولاد مبارکه را از نظر میزان استفاده از آب دارای رکورد کم مصرفترین در بین فولادسازان جهان توصیف و اضافه کرد: مجتمع مبارکه در دنیا کمترین مصرف آب در بین کارخانه‌های فولادی را دارد و آب را بازچرخانی و تصفیه می‌کند.
وی با اشاره به کمک مالی این شرکت به طرح‌های آبی کلان کشور تصریح کرد: فولاد مبارکه همچنین برای ۹ شهر اطراف خود، سیستم فاضلاب ایجاد و به بخش بهداشتی و تامین آب صنعتی نیز کمک کرده است.
این فعال صنعتی با تاکید بر اینکه ما باید ورق‌های فولادی با استحکام و کیفیت بالاتر و وزن کمتر تولید کنیم، اظهار داشت: تولید ما بیشتر از مصرف است اما گاهی بازار دچار هیجان می‌شود و بین قیمت تولید اولیه و بازار فاصله می‌افتد که این اِشکال بدلیل نبود مدیریت صحیح در  بازار توسطه دستگاه‌های مربوطه است.
عظیمیان در عین حال تصریح کرد: فولاد مبارکه همچنان رو به جلو در حال حرکت است اما بدلیل مشکل نرسیدن گاز، ممکن است با اُفت تولید مواجه شود و در حال حاضر کم شدن سهمیه گاز کارخانه مبارکه، مهمترین مشکل ماست.
به گزارش ایرنا، فولاد مبارکه، بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه و شمال آفریقاست.
این شرکت با داشتن حدود ۱۲ میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی، بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می‌شود.
مجتمع فولاد مبارکه واقع در ۷۵ کیلومتری جنوب غرب اصفهان دارای ۳۵ کیلومتر مربع وسعت و ۱۷ کیلومتر مربع سالن تولید است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد