hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > همتی: هلال‌احمر واکسن فایزر وارد نکرده است

همتی: هلال‌احمر واکسن فایزر وارد نکرده است

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه چندی پیش ایرانیان مقیم آمریکا اعلام آمادگی کردند تا تعدادی واکسن فایزر به ایران اهدا کنند، گفت: واردات واکسن در همان مراحل ابتدایی و بررسی باقی ماند، بنابراین جمعیت هلال‌احمر تاکنون هیچ واکسنی را نه تهیه و نه توزیع کرده است.

به گزارش ایرنا، کریم همتی روز یکشنبه در گفت وگویی تلویزیونی افزود: درخصوص واردات واکسن فایزر چندی پیش پیشنهادی از سوی ایرانیان مقیم امریکا ارائه شد که در حال بررسی موضوع بودیم که مثل همیشه کار به کندی پیش رفت و با توجه به بد عهدی که آمریکایی ها در مراحل قبلی کمک های بین المللی داشتند و با توجه به مرگ و میری که در ایالات متحده وجود داشت، خیلی تمایل به پیگیری این موضوع وجود نداشت.
وی توضیح داد: تا اینکه روز جمعه مقام معظم رهبری تاکیدی داشتند که واردات واکسن آمریکایی، انگلیسی و به نوعی فرانسوی به کشور ممنوع است که این طبیعتا یک فرمایش به جای بود و با توجه به اینکه قرار است اتفاق مثبتی رخ دهد طبیعتا آمریکا نباید حدود چند هزار مرگ و میر روزانه داشته باشد.
رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: اینکه گفته می شود جمعیت هلال احمر واکسن را آورده بود و توزیع شده، واکسن و واردات آن به خصوص نوع فایزر آن در حد صحبتی بود که فقط آن صحبت اولیه منتشر شد اما هیچ مطلبی جلو نرفت و بحث واردات واکسن در همان مراحل ابتدایی اولیه منتفی شد.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب روز جمعه ۱۹ دی ماه در سخنرانی به مناسبت فرارسیدن ۱۹ دی ۱۳۵۶ سالروز قیام مردم قم، ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور را ممنوع اعلام کردند و گفتند: آمریکایی‌ها اگر توانسته بودند واکسن تولید کنند این افتضاح کرونایی در کشورشان به‌وجود نمی‌آمد که در یک روز حدود چهار هزار نفر تلفات داشته باشند. ضمن اینکه اساساً به آنها اعتمادی نیست و گاهی این واکسن‌ها برای آزمایش بر روی ملت‌ها است.
ایشان افزودند: البته با سابقه‌ای که فرانسوی‌ها در قضیه خونهای آلوده دارند، به آنها هم خوش‌بین نیستم، اما تهیه واکسن از کشورهای دیگر هیچ مشکلی ندارد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم استمرار مراقبتهای بهداشتی مردم و انجام وظایف مسئولان برای مقابله با کرونا گفتند: برخی تجربه‌های خوب، موفق و امتحان‌پس داده دارویی در زمینه کرونا وجود دارد که مسئولان هم آنها را تصدیق می‌کنند، این موارد نباید انکار شود بلکه باید مورد بررسی قرار بگیرد.
پیرو اظهارات رهبر معظم انقلاب، محمدحسن قوسیان مقدم سخنگوی جمعیت هلال‌احمر به ایرنا گفت: ورود ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونا شرکت فایزر از آمریکا توسط هلال‌احمر به کشور منتفی شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد